Vești îngrijorătoare pentru Dacia. Vânzările pierd teren pe o piață importantă

Evoluția vânzărilor de autoturisme Dacia, la începutul acestui an, stârnește îngrijorarea producătorilor de la Mioveni. Datele arată că Dacia a înregistrat vânzări mai mici cu 36,5%, 3.708 unități, pe piața auto germană. Datele au fost prezentate de Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor (KBA).

În luna februarie,  vânzările de autoturisme au scăzut cu 11%, la 239.943 de unităţi, pe piața din Germania, iar acest lucru a afectat și Dacia. Situația este îngrijorătoare cu atât mai mult cu cât este a doua lună în care piața auto a înregistrat un declin, conform Autorității Federale din domeniul Transporturilor (KBA).

În total, în primele două luni din acest an, Dacia a raportat un declin de 39,6%, la 7.518 vehicule. Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 1,1% şi, respectiv, 18,1%, în perioada ianuarie – februarie 2020, iar Volkswagen, cel mai bine vândute din Germania, a înregistrat un declin de 7,6%.

Au crescut, în schimb, înmatriculările de mașini electrice, cu 76% în februarie, și de modele hybrid, cu 98% (la 30.000 de unităţi).

Compania Dacia este parte a Renault, care a preluat-o în 1999 și a relansat-o pe piața europeană în 2004 cu modelul Logan. Prețurlle reduse la autoturismele sale au transformat Dacia într-un jucător important pe piața auto europeană.

Dacia pregătește și un model electric care va fi o premieră mondială. Prezentarea ar fi trebuit să aibă loc în cadrul Salonului Auto de la Geneva, însă celebrul eveniment din Elveția a fost anulat din cauza epidemiei de coronavirus.