Deși nu este un aspect cunoscut publicului larg, tehnologia a evoluat atât de mult, încât din punct de vedere tehnic, accesul utilizării telefonului mobil în timpul unei călătorii cu avionul ar putea fi permisă, fără a influența în vreun fel aparatura de zbor.
Statele Unite ale Americii a venit în anii '90 cu inițiativa de a trece telefoanele mobile și computerele pe lista neagră a obiectelor într-un avion. Comisia americană a invocat faptul că undele radio emise de acestea pot interfera cu instrumentele sensibile ale aeronavelor și astfel, pot crea mari erori de sistem, afectând comunicarea cu turnul de control. În ultimă instanță, acestea ar fi putut conduce la adevărate catastrofe.
Odată cu evoluția tehnologică, legislația a fost modificată, iar în prezent, pasagerii au voie să utilizeze device-urile doar în „modul Avion". În ciuda acestui fapt, trebuie ținut cont de faptul că tehnologia noilor avioane este atât de evoluată încât radarele sau instrumentele de comunicare nu ar fi afectate de apelurile telefonice, notează CNN. Astfel, există dezbateri la nivel internațional cu privire la o posibilă schimbare cu privire la acordul de utilizare al telefoanelor mobile - respectiv efectuarea apelurilor telefonice.
„Realitatea este că noile tehnologii și echipamente au eliminat aceste probleme. Din punct de vedere tehnic, nu mai există un motiv pentru care oamenii nu ar trebui să aibă permisiunea de a utiliza telefoanele în avioane", a precizat specialistul Seth Miller.
Însoțitorii de zbor nu doresc schimbarea regulamentului
Balanța înclină mai mult spre tabăra „conservatorilor", care sunt de părere că nu problemele de natură tehnică sunt cele pentru care ar trebui să rămână interzise apelurile telefonice. Mai degrabă, ar fi vorba despre neplăcerile care ar putea fi create între pasageri, într-un spațiu restrâns. Utilizarea telefonului mobil în timpul zborului ar putea crea haos și conflicte la bord.
„Ne poziționăm ferm împotriva apelurilor telefonice în avion. Fără telefoane mobile!", este mesajul purtătorului de cuvând al Asociației Însoțitorilor de Zbor, care reprezintă în total peste 50.000 de însoțitori de zbor și 20 de companii aeriene.
„Jobul nostru presupune ca la finalul zilei să evacuăm avionul în 90 de secunde sau mai puțin. Dacă ești pasager la bord, nu are importanță cât de bine ai reuși să-ți conectezi atenția în mai multe direcții. Nu vei fi capabil să urmezi pas cu pas instrucțiunile pentru evacuare dacă te vei concentra pe telefonul mobil", a declarat Casandra Michele Brown, însoțitor de zbor la Frontier Airlines.
Don Buchman, reprezentant al unei companii americane menționează că la un moment dat, pasagerii vor avea voie să efectueze apeluri telefonice.
„Multe companii aeriene au posibilitatea de a permite efectuarea apelurilor telefonice, dar aleg să nu o facă. Atunci când industria va fi gata, schimbarea se va realiza", a precizat Buchman.