Veste excelentă pentru şoferii din România! Le va fi mai bine, asta-i clar

Veste excelentă pentru şoferii din România! Le va fi mai bine, asta-i clar

Parlamentul European a adoptat o reformă majoră a sectorului de transport rutier, de care vor beneficia şi şoferii din România.

Conform oficialilor de la Bruxelles, regulile revizuite au ca scop principal îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale şoferilor.

În acelaşi timp se are în vedere şi stoparea denaturării concurenţei în transportul rutier în Uniunea Europeană.

Conform celor transmise în comunicatul de presă al PE, eurodeputaţii au aprobat trei acte legislative fără amendamente în forma adoptată de miniştrii UE în 2020.

Ne puteți urmări și pe Google News

Regulile îmbunătăţite vizează detaşarea şoferilor, perioadele conducere şi de repaus.

Totodată, ele se referă şi la o aplicare mai bună a normelor despre transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenţi într-un stat UE.

Mai simplu spus, revizuirea are scopul de a opri denaturarea concurenţei în domeniu şi de a oferi condiţii mai bune pentru odihna şoferilor.

În acest nou context de muncă, şoferii ar trebui să petreacă mai mult timp acasă, iar companiile trebuie adapteze programele  conform acestui obiectiv.

Transportatorii vor fi obligaţi să schiţeze programe de lucru care să permită angajaţilor din transportul transfrontalier să revină acasă la fiecare 3, 4 săptămâni.

Desigur, se va ţine cont de calendarul de lucru, iar perioada de odihnă obligatorie de la sfârşitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului.

Dacă perioada de odihnă nu va fi petrecută acasă, companiile plătesc cheltuielile de cazare ale şoferilor.

Mai-marii UE speră astfel că noile reglementări vor combate şi anumite practici ilegale.

Astfel, tahografele («cutiile negre», cum li se mai spune, înregistrează sub formă de diagrame un număr mare de date privind conducerea mașinii) vor fi folosite pentru a înregistra trecerea unei frontiere.

Pentru a evita alte proceduri ilegale, va exista o „perioadă de aşteptare” de patru zile înainte de a putea efectua noi operaţiuni de cabotaj în aceeaşi ţară, cu acelaşi vehicul.

Noile legi au menirea de a combate şi utilizarea companiilor de tip „cutie poştală”.

Astfel, întreprinderile de transport rutier de marfă trebuie să demonstreze că desfăşoară o proporţie semnificativă din activităţi în statul membru în care sunt înregistrate.

Camioanelor vor fi obligate să se întoarcă la centrul operaţional al firmei la fiecare 8 săptămâni.

Mai trebuie subliniat un aspect foarte important despre folosirea vehiculelor utilitare uşoare de peste 2,5 tone.

Şi operatorii de transport ale acestora trebuie să respecte normele Uniunii Europene: vehiculele vor trebui echipate cu tahografe, spre exemplu.

Nu s-a uitat nici de regulile despre detaşarea şoferilor pentru a asigura remuneraţii egale.

Noul cadru juridic clar va contribui la evitarea abordărilor naţionale diferite şi va asigura remunerarea echitabilă a şoferilor.

Regulile privind detaşarea şoferilor se vor aplica cabotajului şi operaţiunilor de transport transfrontalier.

Cu excepţia tranzitului, a operaţiunilor bilaterale şi a operaţiunilor bilaterale cu două activităţi suplimentare de încărcare şi descărcare, desigur.

Regulile despre detaşare se aplică la 18 luni de la intrarea în vigoare a legislaţiei, iar cele cu privire la timpul de odihnă, inclusiv la întoarcerea şoferilor, se vor aplica la 20 de zile după publicarea legislaţiei.

La 18 luni de la intrarea în vigoare a legislaţiei privind accesul la piaţă se aplică şi regulile referitoare la întoarcerea camioanelor şi alte modificări referitoare la accesul la piaţă.

sursa: Agerpres