Salonul auto de la Detroit, primul mare eveniment din calendarul de profil pe 2012, şi-a deschis porţile astăzi şi aşteaptă peste 700.000 de vizitatori. Organizatorii show-ului anunţă lansarea unor noi concepte, dar şi a mai multor modele de serie.
Salonul Auto de la Detroit a luat startul într-o atmosferă optimistă, la trei ani după criza devastatoare din industria auto.
Criza financiară şi economică din perioada 2007-2009 a adus în faliment General Motors şi Chrysler, care au fost salvate doar datorită intervenţiei decisive a guvernului american. GM, fiind finanţată de stat, a recurs la o restructurare foarte rapidă şi eficace, însă nemiloasă cu operaţiunile companiei din afara SUA. Între timp, Chrysler a fost salvată prin mariajul cu grupul italian Fiat, o combinaţie intermediată şi sponsorizată de asemenea de Washington.
La trei ani după aceste evenimente, cei trei constructori din Detroit, Ford, GM şi Chrysler, trec prin cea mai bună perioadă din ultimii zece ani, în mare măsură datorită evoluţiei pieţei auto americane, care a devenid, poate, cea mai sigură din lume în contextul temerilor privind instabilitatea economică din Europa şi Asia, relatează Reuters. Lansările pregătite pentru Salonul Auto de la Detroit reflectă concurenţa dură la care se aşteaptă cei trei mari constructori pe piaţa autohtonă.
Ministrul american al transporturilor salută "reinventarea industriei auto"
Ministrul american al transporturilor Ray LaHood a vorbit, în deschiderea salonului automobilistic de la Detroit, despre "reinventarea industriei auto", relatează agenţia France Presse.
"Industria auto americană s-a reinventat pentru secolul al XXI-lea", a afirmat el cu mulţumire, subliniind că fără planul de sprijin masiv al administraţiei Obama "milioane de oameni şi-ar fi pierdut locurile de muncă". "Ceea ce a fost o recesiune dură ar fi devenit o mare criză", a insistat el.
"Maşinile pe care le vedeţi la salon reprezintă uzinele americane care răsună de la zgomotul maşinăriilor. Industria americană îşi revine", a conchis el, chiar dacă a recunoscut că există persoane printre "prietenii şi rudele noastre care suferă încă de pe urma unei economii foarte dificile".
- Rămâi pe www.evz.ro pentru a vedea modelele prezentate la Salonul Auto de la Detroit.
Kia Optima hibrid este inspirată de jucătorul de baschet din NBA, Blake Griffin, de la Los Angeles Lakers. REUTERS/Mike Cassese
Bentley Mulsanne. REUTERS/Mike Cassese
Bentley Continental GTC. REUTERS/Mike Cassese
Hyundai Turbo Veloster, prezentat la Detroit. REUTERS/Rebecca Cook
Conceptul maşinii hibrid Honda Acura NSX a fost dezvelit în faţa presei prezente la Salonul Auto de la Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Ian Roberston, membru al Boardului BMW, vorbeşte stând între două maşini Mini Roadsters, după ce aceastea au fost aduse pe scenă pentru a fi prezentate jurnaliştilor aflaţi la Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Spatele unui Mini Roadster decapotabil. REUTERS/Mike Cassese
Detaliu din faţă al farului unui Mini Roadster. REUTERS/Mike Cassese
Jurnaliştii analizează modelul Audi Q3, prezentat în prima zi a Salonului Auto de la Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Conceptul maşinii sport Lexus LF-LC a strălucit pe scena Salonului Auto de la Detroit. REUTERS/Rebecca Cook
Dr. Ulrich Hackenberg, membru al Boardului de Dezvoltare Tehnică a Volkswagen, introduce în scenă E-Bugster. REUTERS/Mike Cassese
Dr. Ulrich Hackenberg, membru al Boardului de Dezvoltare Tehnică a Volkswagen, într-un VW E-Bugster. REUTERS/Mike Cassese
BMW ActiveHybrid 3 este prezentat la Detroit. REUTERS/Rebecca Cook
Conceptul BMW i8 este prezentat la Detroit. REUTERS/Rebecca Cook
Jonathan Browning, Preşedintele Volkswagen President şi CEO pe America de Nord, vorbeşte despre noul Passat. REUTERS/Mike Cassese
Volkswagen Passat a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Dr. T. Weber, membru al Consiliului de Management al Mercedes-Benz, vorbeşte despre hibridul E400 hibrid. REUTERS/Rebecca Cook
Mercedes-Benz E400 hibrid. REUTERS/Rebecca Cook
Conceptul auto "smart for-us" este prezentat presei la Salonul Auto press din Detroit, Michigan. REUTERS/Rebecca Cook
Conceptul auto "smart for-us" este prezentat presei la Salonul Auto press din Detroit, Michigan. REUTERS/Rebecca Cook
Dieter Zetsche, Preşedinte al consiliului de administraţie al Daimler AG şi şef al Mercedes-Benz Cars, prezintă SL-Class. REUTERS/Mike Cassese
Botul unui Mercedes-Benz 2013 SL-Class, lansat la Salonul Auto din Detroit, Michigan. REUTERS/Mike Cassese
Interiorul unui Mercedes-Benz 2013 SL-Class este prezentat la Salonul Auto din Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Un Mercedes-Benz 300 SL din 1952, cea mai veche maşină din acest model, este espusă la Salonul Auto de la Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Designerul Nicholas David vorbeşte despre conceptul maşinilor Chevrolet Tru 140-S şi Sonic (S), care sunt prezentate presei la Salonul Auto de la Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Mark Reuss, Preşedintele General Motors, pe Nord America, vorbeşte despre conceptul maşinilor Chevrolet Code 130-R (S), TRU 140S (D) şi Chevrolet Sonic (C) la Salonul Auto din Detroit. REUTERS/Mike Cassese
General Motors a prezentat publicului de la Salonul Auto de la Detroit modelul anului 2013 Cadillac ATS. REUTERS/Rebecca Cook
Maşina Nord Americană a anului 2012, Hyundai Elantra, este expusă la prima întâlnire cu presa la Cobo Arena în Detroit. REUTERS/Rebecca Cook
Un Range Rover Evoque este expus la prima întâlnire cu presa în Detroit. Evoque, un crossover compact cu motor de patru cilindri, a fost numit Camionul anului 2012 în America de Nord. REUTERS/Rebecca Cook
Noul Ford Mondeo (Fusion, cum se va numi el în SUA) a fost prezentat în prima zi a Salonului Auto din Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Noul Ford Mondeo (Fusion, cum se va numi el în SUA) a fost prezentat în prima zi a Salonului Auto din Detroit. REUTERS/Mike Cassese
Reid Bigland, Preşedintele diviziei Dodge, Chrysler, pozează alături de un Dodge Dart. REUTERS/Rebecca Cook