Fata de luna anterioara, Fiat a fost singurul jucator important care a inregistrat rezultate mai bune.
In luna aprilie s-au comercializat 23.044 de autoturisme noi, fata de 26.969 in martie. Atat vanzarile de masini din productia autohtona, cat si cele de automobile provenind din import au inregistrat o scadere. Raportat la primele patru luni ale anului precedent, Dacia si Daewoo se situeaza pe o tendinta descrescatoare (-14,3%), in timp ce marcile straine isi continua ascensiunea furibunda (50%).
Dacia a vandut 6.964 de unitati in aprilie, iar Daewoo, 1.645. Versiunii berline a Loganului i-a revenit partea leului, cu 6.068 de exemplare comercializate. Constructorul de la Craiova a punctat in special cu modelul Matiz - 1.285 de unitati. Cei mai multi cumparatori de Logan (3.066) au optat pentru motorul de 1.4 litri (75 CP) pe benzina. Al doilea, in ordinea preferintelor (2.688), a fost propulsorul diesel 1.5 dCi (70 CP).
Piata autoturismelor de import este dominata in continuare de Renault, Skoda si Volkswagen. Cele trei au vandut in aprilie 2.165, 1.812, respectiv, 1.746 de exemplare.
Alti trei constructori, Opel, Peugeot si Chevrolet, au mai trimis fiecare peste 1.000 de masini catre soferii romani. Dintre primele zece marci straine, numai Fiat a vandut mai multe masini decat in luna precedenta. Per total, in primele patru luni din 2007, cresterea cea mai consistenta apartine marcii americane Chevrolet, cu 123,1%.
Renault Symbol a redevenit cel mai vandut model strain Ierarhia primelor zece modele respecta distributia pe marci, cu doua exceptii notabile: Volkswagen si Peugeot. Cu 1.033 de unitati comercializate in aprilie, Renault Symbol redevine cel mai bine vandut model din import, dupa o luna in care a cedat suprematia in favoarea lui Chevrolet Aveo.
Masina americano-sud-coreeana a fost depasita si de Renault Megane (802), si de Hyundai Accent (728). Cu trei modele in Top 10, Fabia, Octavia Tour si Octavia, Skoda este cel mai bine reprezentata la varf in ierarhia marcilor.
Aprilie marcheaza revenirea la o „traditie” care spune ca generatiile anterioare ale unor modele mai noi sunt preferate de romani. Skoda Octavia Tour (578) s-a vandut putin mai bine ca Skoda Octavia (534), Opel Astra Classic (565) a dominat Opel Astra (242), iar Peugeot 206 (261) i-a luat din nou fata lui Peugeot 207 (211).