Toti comerciantii au castigat de pe urma apetitului crescut pentru cumparatori existent in Timisoara inaintea Craciunului si Revelionului.
Magazinele mari, cum sunt Selgros sau Real, au inregistrat si cresteri ale numarului de clienti si al volumului vanzarilor. Lanturile mici de magazine alimentare, cum este Novatim, de la care au luat clientii hypermarketurile, au inregistrat un volum al vanzarilor pe client mult mai mare. Multinationalele nu scot cifre Companiile multinationale care opereaza magazinele mari din Timisoara sunt extrem de zgarcite in a prezenta cifre concrete privind cresterea vanzarilor. Cei mai deschisi au fost cei de la Selgros. Directorul magazinului din Timisoara, Ionut Roman, a declarat ca s-au inregistrat cresteri semnificative atat ale numarului de clienti cat mai ales la volumul vanzarilor.
Acesta a spus ca cifrele exacte privind vanzarile sunt confidentiale. Despre o crestere semnificativa a vanzarilor a vorbit si Adriana Pita, manager de comunicare al companiei Real Romania, fara a oferi insa cifre, tot din motive de confidentialitate. Comerciantii autohtoni au supravietuit Comerciantii locali, cum este lantul Novatim, au supravietuit cu bine asaltului multinationalelor, avand si ei cresteri ale vanzarilor. „Noi avem o evidenta foarte stricta privind volumul de cumparaturi din fiecare cos. Am constatat ca desi am avut o scadere a numarului de clienti, cei care au ramas au cumparat mai mult, astfel incat avem o crestere a volumului vanzarilor in decembrie 2007 fata de decembrie 2006”, spune Candid Cordea, proprietarul Novatim.
Tiberiu Lelescu, administratorul Pencoop, spune ca si comertul cu legume si fructe a mers mult mai bine. „S-a vandut mult mai bine decat anul trecut. Am constatat ca anul acesta s-au vandut bine strugurii, portocalele si bananale dar si fructe mai exotice cum sunt rodiile. In conditiile in care preturile au crescut cu 50 la suta fata de decembrie 2006, in decembrie 2007 vanzarile au fost cu 30 la suta mai mari”, a spus Lelescu.