Vama online: actele de import se vor completa electronic

Toate importurile din România vor putea fi efectuate, de săptămâna viitoare, pe baza semnăturii electronice. Asta înseamnă că toți operatorii economici care aduc marfă în țara noastră pot transmite documentele vamale, în format eletronic, reducând, astfel, birocrația.

Anunțul a fost făcut, ieri, de reprezentanții Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) și ai Direcției Generale a Vămilor. În baza unui proiect european implementat de ANAF, semnătura electronică calificată pentru depunerea Declarației Sumare de Intrare va putea fi utilizată din 15 septembrie. Directorul Direcţiei de Tehnologia Informaţiei, Comunicaţii şi Statistică Vamală (DTICSV), din cadrul ANAF, Ancuţa Anda Macovei, a declarat că acestă măsură va deveni obligatorie din data de 15 martie 2015. Specialiștii DTICSV arată că toți operatorii economici vor avea o bază de date cu semnăturile originale.

În cazul unui import, clientul are acces la o bază de date cu documentele vamale în format PDF, le descarcă, le completează, le semnează și le încarcă în același sistem. Semnătura este comparată cu cea aflată în baza de date și se evită, astfel, incidentele vamale sau tentativele de fraudă. La rândul lor, vameșii verifică, electronic, autenticitatea documentelor. Proiectul este un prim pas spre implementarea, în anii următori, a semnăturilor electronice și pentru tranzitul de mărfuri precum și pentru exporturi.