Phil Spencer, directorul general al Microsoft Gaming, a transmis un mesaj intern angajaților, explicând că această măsură „dificilă” este necesară pentru a asigura succesul pe termen lung al diviziei de gaming. Spencer a subliniat că, deși restructurarea afectează anumite echipe, niciun joc, studio sau dispozitiv nu va fi anulat sau închis.
Microsoft acordă sprijin pentru angajații afectați
„Suntem recunoscători pentru contribuțiile colegilor noștri care vor fi afectați de această schimbare”, a declarat Spencer. El a mai precizat că angajații din SUA vor primi pachete compensatorii care includ indemnizații, asistență medicală extinsă și suport în găsirea unui nou loc de muncă.
În afara Statelor Unite, aceste pachete vor varia în funcție de legislația fiecărei țări.
Concedierile vin într-un moment de transformări semnificative în industria jocurilor video, în care Microsoft încearcă să își consolideze poziția prin achiziții și reorganizări interne. Compania rămâne angajată în planurile sale de creștere și dezvoltare, dar restructurările reflectă nevoia de a eficientiza operațiunile în urma expansiunii recente.
Microsoft nu este singurul titan al jocurilor care reduce din locurile de muncă. Principalele studiouri de jocuri au tăiat mii de poziții în întreaga lume, începând din 2023 și continuând și în 2024, conform postului TV CNBC.
În februarie, Sony din Japonia a anunțat că va concedia 900 de lucrători din unitatea sa PlayStation. Firma de software pentru jocuri Unity, serviciul de streaming live deținut de Amazon, Twitch, editorul de jocuri mobile Playtika și platforma socială Discord au anunțat, de asemenea, runde substanțiale de concedieri.