Pilotul Valentin Gvinda, desemnat săptămâna trecută de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, să ocupe poziția de director general al TAROM, după demiterea Mădălinei Mezei, ar fi anunțat că refuză postul și ar fi cerut o discuție cu membrii Consiliului de Administrație. El a comunicat că ar fi hotărât să se retragă după ce a analizat situația generală a companiei.
Gvinda urma să fie al cincilea director al Tarom din acest an, după demiterea Mădălinei Mezei de către Consiliul de Administrație.
Pilotul Valentin Gvinda a avut suspendată licența de zbor pentru trei ani, între 2013 și 2016, după ce a fost acuzat de fraudă. El ar fi declarat că ar fi examinat un pilot într-un simulator din Paris, în condițiile în care acesta se afla în Indonezia. În 2017, la un an după ce și-a recăpătat licența de instructor de zbor a fost angajat la TAROM.
Compania aeriană TAROM se află, în aceste zile, în mijlocul unui imens scandal, după ce Mezei a dezvăluit că ministrul Răzvan Cuc i-ar fi cerut să oprească la sol, în ziua votului pe moțiunea de cenzură, cinci curse aeriene interne care urmau să aducă la București mai mulți parlamentari.
Ministrul Cuc a recunoscut că i-a cerut Mădălinei Mezei o listă cu parlamentarii ce urmau să zboare spre Capitală dar a precizat că a făcut-o pentru a se asigura că aceștia nu vor avea probleme.
În urma acestor declarații, Viorica Dăncilă, premierul demis, a anunțat că a trimis Corpul de Control al Prim-ministrului să facă verificări la Ministerul de Transporturi și la TAROM. De asemenea, DNA a demarat o anchetă în acest caz iar Mădălina Mezei a fost convocată de procurori pentru audieri.