Deşi Dacia continuă să fie un vârf de lance al companiilor româneşti, foarte mulţi români au intrat în contact cu celebrele maşini locale cu mult înainte de 1989.
Dacia a luat naștere în 1966 la Colibași (astăzi Mioveni), şi avea la bază un acord între autoritățile comuniste și producătorul francez de automobile, Renault. Acordul prevedea asamblarea unui model Renault sub marca Dacia. Construcția Uzinei de Autoturisme Mioveni a început în 1966 și a durat un an și jumătate.
Pe 20 august 1968 se începe producția modelului Dacia 1100, un model sub licența Renault R8.
Din 1968 și până în 1972, au fost produse aproximativ 44.000 de autoturisme Dacia 1100. A mai fost produs modelul 1100S, cu două perechi de faruri și cu un motor mai puternic, folosite de poliție și în cursele de raliu.
După Dacia 1100, a urmat Dacia 1300 care a intrat în producție în august 1969, un model sub licența R12.
În anii ’70, Dacia dezvoltă o întreagă gamă de modele ce va cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane și utilitare, iar comuniştii nu s-au sfiit să o promoveze în diferite reclame care astăzi nu ar putea stârni decât nostalgii.
Aflaţi, din GALERIA FOTO de mai sus, cum arătau reclamele comuniste la automobilele Dacia. Imaginile au un farmec aparte!