Inaugurarea podului care ar decongestiona traficul din nordul Capitalei este aşteptată cu sufletul la gură. Numai că circulaţia ar putea fi din nou perturbată pentru că lucrarea nu este gata.
Pasajul ce va fluidiza circulaţia în zona de nord a Capitalei este tot închis, deşi lucrările au fost finalizate. Ediul-şef Sorin Oprescu a avansat, până în prezent, trei termene de inaugurare: octombrie şi decembrie 2011, dar şi 10 ianuarie 2012. "Lucrările s-au finalizat, la fel şi testele. Am primit mare parte din rezultate şi este totul în regulă. După ce vor fi gata toate formalităţile, îl vom inaugura. Nu s-a stabilit data exactă, dar nu va mai dura mult ", a explicat şeful Direcţiei de Transport din cadrul Municipalităţii, Mădălin Dumitru. Numai că, şoferii de pe pod riscă să rămână blocaţi acolo. Motivul: lucrările de lărgire a unei părţi din Şoseaua Pipera la şase benzi nu s-au finalizat. Cât de repede se va ajunge în nordul oraşului Dacă acum şoferii stau ore întregi pe bulevardele Floreasca, Aviatorilor şi Barbu Văcărescu, atunci când autorităţile vor inaugura pasajul, vor putea ajunge în Pipera în maximum 10-20 minute, dacă traficul este lejer. 60.000 de şoferi vor tranzita pasajul în fiecare zi Cert este că muncitorii au terminat de montat panourile fonoabsorbante şi balustradele de pe marginea pasajului şi au fost trasate liniile benzilor. Când acesta va fi deschis, 60.000 de maşini îl vor tranzita zilnic. Potrivit viceprimarului Capitalei, Mircea Raicu, lucrarea nu este finalizată efectiv. Proiectul va fi gata atunci când strada Pipera, de la intersecţia străzilor Elena Caragian şi Moeciu cu Şoseaua Pipera, până la intersecţia acesteia cu calea ferată Bucureşti - Constanţa, va fi lărgită la şase benzi. Tronsonul care ar trebui mărit are o lungime de 1,6 km. "Oprescu a primit de la CGMB atâţia bani cât a cerut" În timp ce viceprimarul Victor Iovici a declarat, recent, că trebuie să verifice ce buget există pentru a continua lucrările, celălat viceprimar - Mircea Raicu - a explicat că edilul-şef nu ar trebui să se plângă de bani. "Consiliul General al Capitalei a aprobat atât cât a cerut primarul general. Nu am tăiat niciun leu de la pasajul Pipera. Normal ar fi fost să facă lucrările simultan, astfel încât, atunci când se inau gura pasajul, să fie gata şi lărgirea şoselei", a explicat Raicu. Potrivit unor surse din cadrul munici palităţii, lucrările la şosea se vor relua în luna aprilie sau atunci când va permite vremea. Totodată, proiectul, care este văzut de specialişti ca şi "autostrada lui Oprescu", va lega zona de nord a oraşului - unde s-au construit mii de vile din 1990 şi până în prezent - cu Autostrada A3, atunci când aceasta va fi gata. În prezent, doar 52 de kilometri din 583, cât va avea autostrada A3, sunt daţi în folosinţă. Pasajul traversează Bulevardul Barbu Văcărescu şi Calea Floreasca, el fiind realizat de asocierea SC PA&CO International SRL şi F. Kirchhoff Strbenbau GmbH Co KG. Pasajul Pipera în cifre
- Construirea lui a costat 25 de milioane de euro;
- pasajul are o lungime de 474 de metri;
- înălţimea medie a pasajului este de 5,5 metri;
- o bandă de circulaţie are 3,5 metri.
14 pasaje supraterane prevede proiectul de construire a Autostrăzii suspendate. Alte trei pasaje, gen celui din zona Basarab a Capitalei, vor fi construite în următorii ani PROIECTE Pasajele suspendate pe care le vrea edilul-şef Potrivit proiectului privind construirea austostrăzii suspendate, în Capitală ar putea fi construite între 10 şi 14 pasaje supraterane noi. Pe de altă parte, edilul a mai pus pe hârtie un pod, numit de specialişti al doilea Pasaj Basarab, care ar urma să fie construit aproximativ paralel cu bulevardul Iuliu Maniu din sectorul 6. Drumul, care se va numi "Penetraţie Splaiul Independenţei- Ciurel-Autostrada Bucureşti- Piteşti", care merge până în Chiajna, ar urma să fluidizeze mai multe trasee, susţin specialiştii angajaţi de Municipalitate pentru a realiza acest proiect. Pe de altă parte, un pasaj care va fi gata în martie 2012 este pasajul Mihai Bravu - Văcăreşti. Proiectul, cu o lungime totală de 644 de metri, cuprinde două pasaje supraterane pe direcţia inelului principal de circulaţie al Capitalei. Ele vor supratraversa Splaiul Unirii şi Râul Dâmboviţa, precum şi intersecţia dintre prelungirea Şoselei Mihai Bravu cu Calea Văcăreşti.