Interpreta britanică trece în pielea femeii care l-a obsedat pe Alfred Hitchcock la bătrâneţe.
Sienna Miller va juca într-o nouă dramă, care va fi difuzată de BBC2 anul viitor; filmările iau startul joi. De această dată, actriţa britanică va intra în pielea unei alte actriţe, însă americane, căci drama, intitulată "The Girl", se va concentra asupra relaţiei dintre Alfred Hitchcock şi Tippi Hedren. Mai precis, asupra modului în care regizorului în vârstă de 62 de ani i-a căzut cu tronc tânăra starletă de 31 de ani şi a încercat să o ţină sub papuc, controlându- i fiecare aspect al vieţii. Efectul a fost că le-a distrus carierele amândurora. De la pasiune la obsesie "Toată lumea ştie că Hitchcock făcea pasiuni pentru blonde. Din nefericire pentru Tippi, dragostea lui pentru ea a luat o formă perversă şi obsesivă, care a terifiat-o şi a izolat-o. I-a făcut avansuri în repetate rânduri şi a încercat să preia controlul asupra vieţii ei. Astăzi numim asta «hărţuire sexuală», dar acest concept nu era acceptat pe atunci", a declarat scenarista dramei, Gwyneth Hughes, pentru "Daily Mail". "The Girl" se bazează pe cartea lui Donald Spoto din 2008, "Spellbound By Beauty". Un start discutabil În 1961, Alfred Hitchcock încă suferea din cauza Nunţii secolului. Mai precis, aceea din aprilie 1956, care a unit destinele lui Grace Kelly şi al Prinţului de Monaco şi care l-a făcut pe regizor să înceteze colaborarea cu starul lui preferat. Din întâmplare, uitându- se la televizor, a observat un tânăr model, Tippi Hedren, care juca într-o reclamă, şi a decis că ea este următoarea Grace Kelly. A ignorat cu graţie faptul că Tippi nu avea experienţă în ale actoriei şi i-a dat pe mână rolul principal feminin din "Păsările" (1963). Cineastul s-a apucat imediat s-o metamorfozeze în starul hollywoodian perfect, asta însemnând că el decidea ce regim urma Hedren şi ce haine trebuia să conţină dulapul ei. La acea vreme, Tippi divorţase de primul ei soţ, Peter Griffith, şi avea o fiică, Melanie Griffith (născută în 1957). La început a fost recunoscătoare pentru atenţia acordată de Hitchcock, dar apoi a intrat în panică, văzând că sentimentele regizorului scapă de sub control, întâi la filmările pentru "Păsările", apoi la acelea pentru "Marnie". Hitchcock se holba la ea între duble, îi interzisese să meargă în aceeaşi maşină cu colegii ei de sex masculin şi insista să poarte toate conversaţiile cu ea separat de ceilalţi. O bombarda cu cadouri, o urmărea de cum ieşea pe uşă şi chiar a trimis mostre ale scrisului ei unor grafologi. Piatra de încercare Tippi a îndurat comportamentul lui Hitchcock timp de trei ani - regizorul o pusese să semneze un contract pe şapte ani - de frica a ceea ce s-ar putea întâmpla dacă ar face publice avansurile lui. El era un regizor consacrat, căruia directorii de studiouri îi făceau constant pe plac, ea, un model care jucase în două lungmetraje. Hărţuire pe faţă Însă când cineastul a pus piciorul în prag şi i-a explicat că viitoarea ei carieră depinde de întreţinerea relaţiilor sexuale cu el, Tippi n-a mai suportat. Deja în timpul filmărilor la "Marnie" actriţa şi regizorul nu-şi mai vorbeau. Decizia lui Tippi de a nu mai colabora cu Hitchcock a dăunat carierei ei, căci regizorul a refuzat să renunţe la contract şi nu i-a mai dat voie să lucreze cu alţi regizori. Însă distrugerea relaţiei dintre cei doi a avut un impact şi asupra carierei lui Hitchcock, căci priza filmelor lui la public a încetat după "Marnie". Şi Spoto, şi Tippi, acum în vârstă de 81 de ani (care s-a întâlnit cu Miller pentru a discuta rolul), vor face oficiile de producători ai filmului. Femeia care i-a stat mereu alături lui Hitchcock, soţia lui, Alma, va fi interpretată de Imelda Staunton. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/2UznZ5-QwaA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> "Din nefericire pentru Tippi, dragostea lui Hitchcock pentru ea a luat o formă perversă şi obsesivă." GWYNETH HUGHES, scenaristă POVESTEA UNEI CUTII Ultima picătură Potrivit biografiei oficiale a lui Hitchcock, cearta dintre el şi Tippi a fost amplificată de o cutie. Când a fost lansat "Păsările", au apărut şi păpuşile în forma personajului interpretat de Hedren. Regizorul i-a trimis una fetiţei acesteia, lui Melanie Griffith. El credea că i-o trimite într-o simplă cutie de lemn, însă mama şi fiica au fost izbite de asemănarea dintre cutie şi un sicriu. Deşi Hitchcock avea un simţ al umorului bizar, el a susţinut în continuare că e vorba de o simplă cutie şi nu a admis că ar fi făcut vreo glumă. De atunci, regizorul şi actriţa nu au mai vorbit.