Turiştii care vor să ajungă, în această iarnă, în zona montană Rânca, din judeţul Gorj, vor merge pe un nou drum, o variantă a celui existent, care nu va mai fi înzăpezit aşa de frecvent, cum se întâmplă de obicei în sezonul de iarnă.
Reprezentanţii Drumurilor Naţionale, secţia Gorj, spun că varianta de drum la care se lucrează care este mai protejată faţă de intemperiile naturii.
„Se efectuează o schimbare de traseu a drumului. S-a ales această variantă pentru că pe porţiunea din actualul drum, cuprinsă între releul de la Rânca şi localitate, se înregistrează fenomene meteorologice nefavorabile, care duc frecvent la blocarea drumului pe timpul iernii. Drumul este înzăpezit de multe ori pe timpul iernii şi trebuie să intervenim cu utilaje pentru deblocarea lui, dar fără niciun rezultat, pentru că zăpada se depune la loc. Noul drum va porni de la intersecţia cu releul, în partea stângă, în sensul de mers către Rânca dinspre Târgu Jiu, şi va avea o lungime de aproximativ 2,2 kilometri, cu 200 de metri mai scurt faţă de actualul drum. Varianta care se realizează este pe coama dealului şi nu va mai ferită de intemperiile naturii. Drumul care este în prezent va fi scos din circuitul drumurilor naţionale şi va putea rămâne ca drum judeţean“, a spus Dumitru Leuştean, directorul Drumurilor Naţionale, secţia Gorj.
Drumul la cea mai mare înălţime din ţară
Această lucrare face parte din proiectul de modenrizare a Drumului naţional 67 C, între localităţile Bengeşti-Ciocadia (judeţul Gorj) şi Sebeş (judeţul Alba). Acest drum este denumit «Trans Alpina» şi va atinge cea mai înaltă altitudine din ţară, 2.107 metri, pe Vârful Păpuşa. Lungimea totală a acestui drum care traversează munţii Parâng este de 148,4 km.
Dumitru Leuştean a precizat că lucrările de modernizare a drumului au început în data de 22 septembrie, iar durata de finalizare este de trei ani. Lucrările au fost încredinţate firmei ROMSTADE Bucureşti. Oficialităţile din Alba susţin că proiectul va întrece în dimensiuni, dificultate de execuţie şi preţ celebrul Transfăgărăşan. Autorităţile locale din judeţele Alba, Gorj şi Vâlcea pe teritoriul cărora trece acest drum susţin acest proiect.
Cei aproape 150 de kilometri de drum vor fi acoperiţi cu covor asfaltic, iar lăţimea părţii carosabile va fi de minimum 8 metri. Modernizarea se va realiza simultan pe patru tronsoane diferite, astfel încât traficul să fie cât mai puţin afectat. În momentul de faţă, drumul nu este asfaltat între localităţile Rânca şi Sebeş. Valoarea totală a proiectului se va ridica la aproape 350 de milioane de euro, bani obţinuţi printr-un credit cu dobîndă redusă.