Un dosar controversat se întoarce la Parchet! Procurorii nu și-au făcut treaba
- Mihai Soica
- 3 octombrie 2019, 00:56
În vara anului 2018, în ziua în care a avut loc ceremonia de absolvire a promoției 2018 de la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, patru tinere din Sălaj au murit în urma unui grav accident feroviar.
Groaznicul accident a avut loc la o trecere a drumului național peste calea ferată, în zona orașului Jibou. La un moment dat, un autoturism, condus de Sanda Ungur, o studentă care tocmai absolvise studiile universitare, s-a angajat în trecerea peste calea ferată, moment în care a fost lovit violent, de un tren regio care circula cu mare viteză. În urma coliziunii, patru tinere din mașină, prietene cu absolventa au murit. În urma accidentului, doar șoferița a scăpat cu răni grave și a fost transportată de urgență la spital, unde medicii au operat-o de urgență. În prezent, Sanda Ungur este la terapie intensivă.
După acest accident, procurorii din Sălaj au deschis un dosar penal în care Sanda Ungur a fost acuzată de ucidere din culpă. Anchetatorii au studiat toate pistele care au apărut imediat după accident, din care rezulta că semnalele acustice și sonore de la trecerea peste calea ferată nu funcționau. Nu s-a putut descoperi nimic concret, iar în cele din urmă, procurorii au încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției și șoferița, în baza căruia aceasta a fost condamnată la trei ani de închisoare cu suspendare. Judecătoria Jibou a validat acest acord de recunoaștere a vinovăției, numai că, la apel, judecătorii de la Curtea de Apel Cluj au dispus reîntoarcerea dosarului la Parchetul de pe lângă Tribunalul Sălaj și continuarea cercetărilor.
”Din cauza încheierii acordului de recunoaștere a vinovăției, nu a mai fost cercetată posibila vinovăție a celor de la CFR. În ziua respectivă s-au efectuat lucrări la instalația de semnalizare de la nivel cu calea ferată. Inculpata și-a schimbat declarația pe parcursul urmăririi penale cu privire la instalație”, a spus avocata Mădălina Dascăl care a reprezentat una dintre părți.
Drept urmare, magistrații clujeni au dispus ca dosarul să fie redeschis pentru a se verifica clar dacă semnalele luminoase erau sau nu în funcțiune, mai ales că martorii au susținut că, înainte cu o zi de producerea accidentului, angajații CFR au lucrat la aceste sisteme de avertizare luminoase și sonore.