Anul trecut, la numărul 116 111, 30 de procente din copiii care au sunat au sesizat probleme legate de lipsa de comunicare, 24% relații dificile cu părinții, iae 12% s-au confuntat cu crize de identitate.
Un copil din doi, care au sunat la Telefonul Copilului 116 111, în 2014, a solicitat consiliere psihologică de lungã duratã pentru o mai bună relație cu părinții, au anunțat reprezentanții Asociației telefonul Copilului. 24,05% din copii au semnalat probleme de relaționare deficitarã cu pãrinții, 12,98% neînțelegeri cu pãrinții, 12,46% s-au luptat cu o crizã de identitate 7,72% cu tulburãri de comportament, 5,10% cu gânduri extreme
116 111 este linia europeanã de asistențã pentru copii, gestionatã în România de Asociația Telefonul Copilului și Telekom România.
. „Faptul cã douã treimi dintre copiii care au sunat la 116 111 au manifestat, la începutul apelului, tristețea, apãsarea, frica, anxietatea, reprezintã un diagnostic îngrijorãtor și un semnal de alarmã atât pentru pãrinți, cât și pentru profesioniștii din domeniul protecției drepturilor copilului, dar și pentru societate, în general. La fel de îngrijorãtor este faptul cã majoritatea copiilor nu a vorbit cu nimeni altcineva, înainte de apelul la 116 111",a a declarat Cãtãlina Florea, director executiv, Asociația Telefonul Copilului.