Avionul Solar Impulse 2 va începe luni, din Adu Dhabi, o călătorie istorică în jurul lumii, efectuată doar cu ajutorul energiei solare.
Publicul va putea urmări în direct ceea ce se întâmplă în cabina piloţilor şi la centrul de comandă a misiunii, din Monaco, accesând site-uli "solarimpulse.com".
Avionul va efectua călătoria în 12 etape, prima escală urmând a fi luni seara, în sultanatul Oman. Va parcurge în total 35.000 de kilometri, cu o viteză cuprinsă între 50 şi 100 km/h şi va atinge o altitudine maximă de 8.500 de metri. Misiunea va dura cinci luni, din care 25 de zile de zbor efectiv, şi se va încheia la Adu Dhabi la sfârşitul lunii iulie sau începutul lui august.
"Vrem să împărtăşim viziunea noastră asupra unui viitor curat", a declarat elveţianul Bertrand Piccard, unul dintre cei care au muncit 12 ani pentru a face posibil acest înconjur al planetei folosind numai energia solară, după ce ideea a fost tratată cu ironie în trecut de industria aeronautică.
El a realizat, în 1999, prima deplasare în jurul lumii în balon, fără escală.
"Modificarea climei oferă o fantastică oportunitate pentru lansarea pe piaţă a unor noi tehnologii verzi", care vor ajuta la "conservarea resurselor naturale ale planetei, la crearea de locuri de muncă şi la susţinerea creşterii economice", a mai spus el.
Avionul numit Solar Impulse 2 (SI2) este propulsat de energia produsă de peste 17.000 de celule solare fixate pe aripile aparatului de zbor, care au o lungime de 72 de metri, aproape la fel ca acelea de la un Airbus A380. Confecţionat din fibră de carbon, SI2 cântăreşte numai 2,5 tone, cam cât o maşină de teren 4X4, ceea ce reprezintă aproximativ 1% din greutatea unui avion Airbus A380.
SI2 este urmaşul prototipului Solar Impulse 1, cu ajutorul căruia au fost efectuate mai multe zboruri de lungă durată în Europa şi Maroc şi o traversare a SUA în 2013, în mai multe escale.
Călătoria avionului SI2 în jurul lumii va fi posibilă datorită muncii a 130 de persoane, din care 65 vor acorda sprijin logistic şi se vor deplasa odată cu piloţii, iar restul (meteorologi, controlori de zbor şi ingineri) se vor afla la centrul de control al misiunii din Monaco.