Contribuabilii mari şi mijlocii din România trebuie să-şi depună astăzi declaraţiile fiscale, dacă vor să evite penalităţile de întârziere. Vezi cum trebuie depuse documentele.
Astăzi este termenul-limită până la care firmele româneşti trebuie să depună la Fisc declaraţiile aferente lunii octombrie, fără să plătească amendă. Însă numai firmele mici le mai pot depune la ghişeele ad ministraţiilor financiare. Companiile mari şi mijlocii trebuie să-şi transmită declaraţiile fiscale online.
Iniţial, guvernul a încercat să impună depunerea declaraţiilor fiscale on-line începând cu luna octombrie, însă s-a răzgândit. "Am dorit să nu existe o presiune prea mare asupra contribuabililor şi de aceea am decis amânarea termenului cu o lună", au explicat reprezentanţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
Ce declaraţii se depun electronic
Contribuabilii mijlocii sunt companiile care au avut, anul trecut, o cifră de afaceri cuprinsă între 6,7 milioane lei şi 70 milioane lei, iar cei mari au avut afaceri de peste 70 milioane lei.
Aceste firme trebuie să ştie că se depun on-line următoarele documente: Declaraţia 100 privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, Declaraţia 102 privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, Declaraţia rectificativă 710, Declaraţia 101 privind impozitul pe profit, Declaraţia 300 decont de taxă pe valoarea adăugată, Declaraţia 301 decont special de taxă pe valoarea adăugată, Declaraţia 120 decont privind accizele, Declaraţia 130 decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă, precum şi Declaraţia recapitulativă 390 VIES privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare.
Pentru ca reprezentantul companiei să obţină un certificat digital calificat, trebuie să-l solicite de la una dintre cele trei companii autorizate în acest sens: CertSIGN, Trans Sped şi DigiSign. Preţul dispozitivului, care este asemănător cu un memory- stick, porneşte de la 58 de euro. Pentru a-l putea folosi în relaţia cu ANAF trebuie să aveţi instalat programul Adobe Reader v.8.1.2.
Descărcaţi documentul de confirmare a certificatului digital calificat de pe site-ul ANAF, pagina "Asistenţă contribuabili", modulul "Toate formularele cu explicaţii". Documentul trebuie completat, aplicând semnătura digitală în căsuţa "Semnătură utilizator", şi trimis companiei de unde aţi procurat certificatul digital.
După ce veţi primi documentul semnat şi de companie, intraţi pe site-ul ANAF şi accesaţi modulul "Înregistrare reprezentant fiscal" din meniul "Depunere declaraţii". Selectaţi fişierul şi daţi click pe "Transmite documentul", după care va trebui să completaţi câteva date de identificare. C
ând apare pe ecran formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat" completat, tipăriţi-l, semnaţi-l şi ştampilaţi-l şi depuneţi-l la orice unitate fiscală. Veţi primi pe e-mail confirmarea dreptului de utilizare a serviciului. Apoi puteţi descărca formularele electronice de pe site-ul Fiscului, pe care le veţi transmite autorităţilor după ce vor fi completate şi semnate electronic.