UE introduce noi măsuri pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) pentru autovehicule. Conform noilor reglementări, ce vor intra în vigoare din 2035, vânzarea mașinilor noi cu motoare diesel și benzină va fi interzisă.
Parlamentul European a adoptat noile măsuri pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon (CO2) la vehiculele noi. Pentru a atinge obiectivul asumat de neutralitate climatică până în 2050, sunt adoptate msuri pentru reducerea emisiilor de la mașini. Transportul rutier produce o cincime din emisiile de CO2 la nivelul blocului comunitar.
UE vrea reducerea emisiilor de carbon
Prin noile reguli, oficialii de la Bruxelles doresc reducerea, până în 2030, cu 55% a emisiilor de la autoturisme. De asemenea, UE dorește reducerea cu 50% a emisiilo la camionete. Scopul urmărit este atingerea obiectivului emisii zero de la mașini și camionete noi până în 2035.
Din 2035, toate mașinile de pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită CO2. Acest lucru va garanta că, sectorul transporturilor din UE va deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Noile reguli vor afecta mașinile aflate deja în trafic. Astfel, cei ce achiziționează un autovehicul în acest moment o vor putea conduce până la finalul duratei de viață. Acest indicator este de 15 ani. Ulterior, însă, din 2035 nu vor mai fi produse mașini alimentate cu benzină sau diesel. Aceasta pentru ca până în 2050 toate mașinile din UE să fie neutre din punct de vedere al CO2.
Potrivit informărilor de pe site-ul Parlamentului European, este posibil ca după 2035, costurile cu carburantul și cu întreținerea mașinilor second hand să crească.
Bruxelles-ul pariază pe vehicule electrice
Pentru înlocuirea actualelor vehicule alimentate cu carburanți fosili, în UE, vor fi produse, cel mai sigur, mașini electrice. Costul total al deținerii este mai mic decât la alternativele acestora.
De exemplu, producția de hidrogen și e-combustibili - obținuți din electricitate și hidrogen și transformate în benzină sintetică - este mai costisitoare. Acest lucru se datorează cantității uriașe de energie electrică necesară producerii. Pe de altă parte, bateriile sunt grele, astfel că nu vor putea fi folosite la anumite vehicule. Prin urmare hidrogenul sau e-combustibilii pot fi o soluție bună pentru nave, avioane sau vehicule grele.
Vehiculele cu motor electric sunt, deja, mai rentabile, în UE, deoarece prețurile la electricitate sunt mai mici decât la benzină. Pe de altă parte, acestea necesită mai puțină întreținere. Costul total al deținerii unei mașini cu baterie este același sau mai mic cu cel pentru o mașină pe benzină sau diesel.
Noile reguli vor încuraja concurența și vor stimula producătorii să investească în cercetare și inovare pentru vehiculele electrice.
UE caută soluții pentru deșeurile produse de baterii
Experții europeni caută soluții de reglementare a deșeurilor produse de bateriile electrice auto. La nivelul UE vor fi reglementate măsuri precum directiva privind energia regenerabilă. De asemenea va fi elaborat un nou regulament privind bateriile.
Astfel se va asigura un proces de producție neutru din punct de vedere al CO2 care să includă și norme privind reciclarea bateriilor. De asemenea, se lucrează la îmbunătățirea performanțelor bateriilor, și nu doar pentru mașini.
Totodată, producătorii lucrează la mașini electrice cu autonomie mai mare, de peste 600 de kilometri. Eficiența se îmbunătățește, astfel încât mașinile să nu fie încărcate la fel de des. Totodată se lucrează ca acestea să se poată încărca de la prize obișnuite de acasă.
Parlamentul UE a convenit recent asupra poziției sale privind infrastructura pentru combustibili alternativi. Astfel vor fi amenajate mai multe stații de încărcare electrică și alimentare cu hidrogen.