Numărul turiştilor străni care au ajuns pe meleagurile mioritice în acest an a crescut datorită promovării României ca destinaţie turistică, nu datorită pachetelor turistice, potrivit ministrului Turismului Elena Udrea.
"A contat foarte mult promovarea care s-a făcut şi faptul că s-a vorbit foarte mult despre România. S-a vorbit mult şi bine afară, mult şi rău în ţară, dar cei care au văzut promovarea României în exterior au devenit interesaţi", a declarat Elena Udrea, la conferinţa de bilanţ.
România a beneficiat în acest an de promovare pe mai multe canale TV internaţionale. Să nu uităm şi faptul că prinţul Charles al Marii Britanii a vorbit în favoarea României în documentarul Wild Carpathia, difuzat de Travel Channel UK.
"Altfel, România nu e o destinaţie ieftină, să spui că (turiştii străini, n.r.) au fost atraşi de preţuri", a adăugat aceasta.
Udrea a afirmat că preţurile mari practicate de hotelieri ni se fatorează şi nouă. "Cât timp hotelurile au clienţi chiar şi la preţurile astea, ce poate să le facă statul? Nimic. Cât timp hotelurile sunt pline, înseamnă că avem turişti care îşi permit să plătească. Deci de ce un hotelier să renunţe la preţuri? Cea mai mare creştere în acest an a fost la hotelurile de cinci stele", a afirmat Udrea.
"Am reuşit să menţinem TVA la 9% pentru cazare şi mic dejun. Avem discuţii cu Ministerul Finanţelor pentru a reduce TVA şi la alimentaţie publică, dar mă tem că acest lucru n-o să aducă preţuri mai mici în hoteluri", a mai spus ministrul Turismului, Elena Udrea.