Elena Udrea i-a tras mash-ul de sub picioare lui Sorin Oprescu

Ministrul dezvoltării s-a asigurat că în Capitală se va aplica proiectul său privind publicitatea stradală, în locul celui propus de edilul-şef.

Capitala nu va face excepţie de la noile reguli privind publicitatea stradală, pe care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) vrea să le impună încă din prima zi a anului viitor. Ministrul Elena Udrea s-a asigurat personal de acest lucru, ieri, când consilierii generali (în majoritate democrat-liberali) ar fi trebuit să voteze alte norme - e drept, mai permisive - propuse de edilul-şef al Bucureştiului, Sorin Oprescu.

"Am primit o adresă de la MDRT, prin care ministerul ne-a cerut să nu aprobăm nimic până când MDRT nu va aproba Regulamentul privind amplasarea publicităţii la nivel naţional", şi-au explicat poziţia liderii grupului PDL din Consiliul General.

Primăria ar fi vrut reclame şi în Centrul Istoric

Deşi ambele proiecte au acelaşi scop - de a reglementa publicitatea stradală -, al lui Oprescu e mai permisiv şi, implicit, mai convenabil publicitarilor. Astfel, în timp ce specialiş tii MDRT intenţionează să interzică publicitatea de orice fel pe clădirile istorice, cei ai municipalităţii sunt de părere că se pot monta reclame şi în Centrul Istoric al Capitalei, pe acoperişurile imobilelor.

"Reclamele publicitare amplasate pe terase (acoperişuri) vor putea avea o înălţime de trei metri în cazul construcţiilor care au înălţimea faţadei până la 15 metri", este prevăzut în proiectul ce ar fi trebuit să obţină ieri girul consilierilor generali şi care ar fi urmat să fie aplicat de la 1 august anul viitor.

Cât despre plasele publicitare (mash-uri), în baza regulamentului municipalităţii, acestea ar putea fi amplasate pe orice clădire, cu o condiţie: să nu acopere ferestrele.

"Amplasarea reclamelor pu blicitare pe faţade se poate efectua doar pe registrele verticale, fără acoperirea su pra feţelor vitrate", au hotărât oficialii Primăriei. În schimb, ministrul Elena Udrea ar vrea ca, în Centrul Istoric, mash-urile care ar urma să fie montate pe clădirile aflate în curs de reabilitare să conţină publicitate doar pe 10% din suprafaţă. "Panourile şi plasele publicitare ar trebui amplasate doar în anumite zone ale marilor oraşe, aşa cum se întâmplă în toate capitalele europene", au arătat reprezentanţii MDRT. Citiţi şi:

  • Case-monument, "dezbrăcate" de reclame
  • Sunteţi de acord cu interzicerea reclamelor pe casele-monument?