UDMR, zgârcit cu banii pe sondaje. Voluntarii și aleșii locali, scoși cu chestionarele în stradă
- Marius Vulpe
- 1 iunie 2011, 17:02
Conducerea UDMR preferă să nu scoată bani din buzunar pentru a plăti institutelor de sondare a opiniei publice studii sociologice. În zonele Ciuc, Odorhei şi Gheorgheni, liderii Uniunii vor organiza în perioada următoare mai multe campanii de chestionare cu privire la așteptările populației. Dacă baronii locali social-democrați au strîmbat din nas la auzul tarifelor percepute de cele dopuă sondaje de opinie agreate de Liviu Dragnea, udemeriștii au ocolit negocierile cu firmele de consultanță,ei găsind de o variantă mai ieftină de luare a pulsului electoratului: trimiterea voluntarilor și aleșilor locali în campanii “door to door”.
Aproximativ 50.000 de maghiari din zona Ciuc vor fi incluşi în consultarea iniţiată de UDMR, prin care această formaţiune doreşte să afle care sunt aşteptările pe care cetăţenii le au de la Uniune.
Preşedintele Organizaţiei Teritoriale UDMR Ciuc, Borboly Csaba, și-a fixat ca obiectiv consultarea a aproximativ 50.000 de maghiari în zonă. Totul prin intermediul voluntarilor, dar și al consilierilor și primarilor UDMR, îndemnați să meargă ''din uşă în uşă'' şi să stea de vorbă cu oamenii. Modelul de lucru va fi implementat și la nivelul zonelor Odorhei și Gheorgheni.
Eventualii repondenți vor completa un chestionar cu opt întrebări referitoare la nivelul de trai, probleme locale, priorităţile şi activitatea UDMR sau orientarea politică. În plus, ei pot transmite doleanțelor lor liderilor Uniunii.
''Ne-am propus să construim o Uniune puternică, ce beneficiază în continuare de încrederea maghiarilor şi de care vom fi mândri. Pentru acest lucru trebuie să purtăm un dialog real şi permanent cu membrii comunităţii, să acordăm atenţie mai mare problemelor cotidiene, să înţelegem dificultăţile de zi cu zi şi să avem o imagine clară a planurilor de viitor. Trebuie să fim prezenţi printre oameni'', a explicat preşedintele UDMR Ciuc, citat de Agerpres.
Rezultatele vor fi analizate şi prelucrate în timpul verii, după care va urma o perioadă de reevaluare.
''Ţelul nostru este să aflăm ce aşteptări are maghiarul din România, astăzi, din partea UDMR. Totodată vrem să avem o imagine clară şi despre cum ne văd alegătorii sau - de ce nu - criticii noştri la momentul actual. Prin consultarea publică facem, într-un fel, o analiză SWOT a UDMR şi, după prelucrarea datelor, va urma o perioadă de reflectare şi de reevaluare'', a conchis liderul UDMR Ciuc.