TVR îşi face firmă de publicitate

În urma deciziei Consiliului de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune, publicitatea la TVR se va vinde printr-o regie proprie

După experienţa nefericită cu Splendid Media, colaborare în urma căreia TVR mai are de recuperat aproximativ 30 de milioane de lei, ieri, CA al SRTv a decis înfiinţarea unei societăţi comerciale cu capital format 100% din active TVR care să se ocupe de vânzarea spaţiului publicitar al SRTv. Astfel, Consiliul de Administraţie a decis anularea procedurii de licitaţie pentru achiziţionarea serviciilor de gestionare şi vânzare a spaţiului publicitar al Televiziunii Române şi crearea unei comisii care să pregătească un proiect în vederea înfiinţării unei regii cu capital 100% TVR.

Ideea nu este nouă, propunerea de înfiinţare a unei regii proprii de publicitate pentru TVR a fost făcută prima dată în 2004 de către Valentin Nicolau şi reluată apoi de către Alexandru Lăzescu. Pentru a limita cheltuielile, televiziunea publică ar putea folosi societatea TVR Media, deja înfiinţată. European Broadcasting Union (EBU) recomandă, de altfel, vânzarea spaţiului de publicitate prin intermediul unei regii proprii, care să funcţioneze autonom, după regulile pieţei. Multe dintre televiziunile publice din Europa, precum cele din Italia, Austria, Germania sau Belgia, au regii proprii de vânzare a spaţiului de publicitate. Din octombrie 2011, de vânzarea spaţiului de publicitate s-a ocupat Direcţia de Marketing şi Vânzări a TVR, după ce, la 27 septembrie 2011, Consiliul de Administratie al TVR a decis renunţarea la contractul cu regia Splendid Media. TVR are de recuperat de la Splendid Media, care a gestionat vânzarea spaţiului de publicitate la televiziunea publică până în anul 2011, 29.704.563 de lei. Suma reprezintă contravaloarea facturilor fiscale la care se adaugă penalităţile, conform contractului de cesionare a gestionării spaţiului de publicitate semnat între cele două părţi la data de 25 martie 2009.