Lucrurile evoluează în online poate mai repede ca oricând. În ziua de astăzi, pentru cei cu o astfel de afacere nu mai este un ideal obligatoriu să genereze trafic, ci este mai important ca traficul să fie relevant şi bine targetat.
Pare un obiectiv dificil, mai ales pentru un magazin online la început de drum, dar apelarea la specialişti poate fi cel mai bun pas. O agentie de publicitate online va căuta strategia potrivită şi cu ajutorul echipei specializate, o va pune în practică.
Cum se pot targeta audienţele
Aşadar, când vine vorba de o afacere în mediul virtual, nu contează numai acel pret creare a magazinului online, ci se pune mare accent pe promovare, în acest sens fiind disponibile mai multe opţiuni de targetare a audientelor, conform specialiştilor în domeniu:
- se pot targeta cumpărătorii care au beneficiat deja de produsele sau serviciile respectivei afaceri;
- se pot targeta oamenii care caută acel tip de produs pe care respectiva afacere îl pune la dispoziţie;
- se mai pot targeta şi acele persoane care şi-ar dori produsul dacă ar şti de existenţa lui pe piaţă.
Trucuri pentru promovarea online
În general, există unele trucuri care pentru unele afaceri funcţionează mai bine, iar pentru altele nu. Recomandarea specialistilor este aceea ca fiecare companie să testeze mai multe strategii şi să se oprească la cele care oferă cele mai bune rezultate. Specialiştii în promovarea online spun că sunt patru trucuri care pot creşte veniturile unei afaceri online:
Promoţiile „Cumpără şi testează”: acestea le oferă oamenilor ocazia de a achiziţiona anumite produse şi de a le încerca. Dacă nu sunt mulţumiţi de respectivul articol, clienţii îl pot returna şi vor primi suma de bani cheltuita înapoi. Această strategie poate creşte veniturile cu până la 10 procente;
Concursurile pentru clienţi: sunt mulţi oameni care iubesc concursurile din mediul online. În cadrul unei astfel de strategii de promovare, este important să poată fi incluşi clienţii, de aceea se poate condiţiona participarea pe baza bonului de cumpărături;
Promoţiile cashback: cashback, tradus prin rambursări în numerar, reprezintă un mic bonus la achiziţia unui produs sau a unui serviciu. Practic, o parte din valoarea acestora se întoarce la client sub formă de bani sau puncte. Prin intermediul unei astfel de promoţii, comercianţii îi stimulează pe cumpărători să revină pentru o nouă achiziţie, pentru a-şi cheltui bonusurile pe care le-au obţinut;
Promoţiile Bundle: aceste promoţii se referă la faptul că se pot face pachete promoţionale cu produsele oferite de un anumit magazin online pentru a fi promovate. Pachetele pot fi oferite odată cu comanda unui client, fie sub formă de articole cadou, fie ca un cod de discount. De regulă aceste promoţiile de tip Bundle ajuta la fidelizarea şi la întoarcerea clienţilor pentru cel puţin o comandă.
Printre avantajele promovării online se numără: înţelegerea clienţilor actuali şi a potenţialilor clienţi, creşterea de brand awarness, o bună poziţionare în Google a magazinului online.