În timp ce sindicaliștii angajaților de la Metrou susțin că noile trenuri cumpărate de companie sunt mai late decât unele peroane, directorul Metrorex, Aurel Radu, nu vede care este problema.
Anul trecut, au început să fie aduse noile garnituri de trenuri care ar trebui puse în circulație prin subteranul Capitalei. Numai că, pentru ca ele să deservească călătorii- va trebui ca unele peroane să fie tăiate, pentru că trenurile sunt prea late, spun sindicaliștii. Măsura ar putea pune în pericol călătorii
În replică, șeful Metrorex a explicat că situația nu este așa gravă cum o prezintă sindicaliștii și nu a precizat de ce nu a anunțat public de ce noile garnituri nu au intrat în circulație. „Ar fi trebuit să circulăm încă din această lună cu ele. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate șase. Noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent. Peroanele tuturor celor 14 stații de pe Magistrala II, Berceni-Pipera, vor trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 — 10 centimetri”, a spus liderul sindical Ion Rădoi. El a precizat că nu pot estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din stații. Banii vor fi suportați cu siguranță de Metrorex. În schimb, șeful companiei subterane, Aurel Radu, susține că problemele nu sunt așa de grave: „Sunt două stații unde sunt mici probleme. Una dintre acestea este stația de la Piața Romană.
Riscăm să cădem între șine
Mai marii Companiei se pare că nu s-au gândit ce vor face cu garniturile vechi de metrou, în cazul în care se va mai tăia din peron. Motivul: în prezent, există deja o distanță de aproximativ 10 centimetri între tren și peron în stații, astfel că, dacă se va îngusta mai tare, călătorii ar putea fi în pericol.
Acum aproximativ doi ani, o tânără care a vrut să coboare din metrou a alunecat cu un picior între peron și garnitura de tren, julindu-se pe întreg piciorul.
Se conduc singure
Noile trenuri de metrou produse de CAF au câte două locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă, au un sistem de autodiagnoză care informează imediat mecanicul asupra eventualelor defecțiuni ale trenului și cum se pot remedia aceste probleme, dar și un sistem de teletransmisie de date.
Garniturile achiziționate cu 97 de milioane de euro, fără TVA, au câte șase vagoane, caroseria realizată din oțel inoxidabil și un sistem îmbunătățit de bare de sprijin pentru călători, dar și uși culisante cu autoblocare și protecție la prinderea persoanelor între uși.