Producatorul de carne de pasare Transavia Alba Iulia, firma a lui Ioan Popa, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 42 de milioane de euro, in crestere cu doar doua milioane de euro fata de 2005.
"Din cauza gripei aviare, anul trecut a fost unul dintre cei mai slabi ai industriei, insa pierderile nu au fost atat de insemnate pe cat ne-am fi asteptat", a apreciat proprietarul Transavia. Pentru acest an, compania isi propune sa ajunga la afaceri de 50 de milioane de euro si sa preia prima pozitie in piata de carne de pui, pe fondul cresterii productiei la 30.000 de tone.
Compania a realizat anul trecut investitii de 12 milioane euro pentru doua noi complexuri de crestere a pasarilor, la Cluj si Miercurea Sibiului, si inceperea constructiei unei noi fabrici de produse semipreparate din carne de pui. Noua unitate urmeaza a fi deschisa in a doua jumatate a acestui an si va produce, la capacitate maxima, circa 100 de tone pe an.
"Daca pentru carnea de pasare nu suntem interesati de intrarea pe piata intracomunitara, cu produsele semipreparate vom ataca cu siguranta acest segment", a declarat Popa. Potrivit sefului de la Transavia, fondurile pentru investitii au fost alocate din profit si din credite bancare.
Pariu pe carnea proaspata Potrivit proprietarului Transavia, preferintele consumatorilor in materie de carne de pasare s-au orientat in ultimii ani cu precadere catre carnea refrigerata. In portofoliul companiei carnea proaspata a reprezentat anul trecut 75% din productie.
Marfa a fost distribuita in proportie de 80% in marile lanturi de retail. Principalii competitori ai Transavia sunt Agricola International Bacau, Agrisol International si Avicola Calarasi.