Tramvaiul din Iaşi implicat în accidentul din martie, soldat cu moartea unei persoane, s-ar fi oprit dacă ar fi circulat cu o viteză mai mică. Este concluzia specialiştilor de la Institutul Naţional de Expertize Criminalistice, care au stabilit că, la o viteză de 50 de kilometri la oră, tramvaiul s-ar fi oprit pe o distanţă maximă de 15 metri.
În momentul producerii accidentului, tramavaiul condus de vatmanul Cristian Diaconu, avea o viteza de 55 kilometri la oră, deşi limita admisă pe acea porţiune este de 50 km/oră. Specialiştii au mai stabilit şi poziţia autovehiculelor înainte de impact şi felul în care acestea au fost aruncate în dreapta şi stânga de tramvaiul care nu a mai putut fi oprită. Accidentul în care şi-a pierdut viaţa o persoană a avut loc pe 21 martie. Tramvaiul care cobora dinspre Copou înspre centru nu a mai putut fi oprit la semafor şi a făcut praf şase maşini.
Deşi vatmanul a susţinut mereu că frânele nu au funcţinat, expertizele tehnice au arătat că vagonul era în perfectă stare de funcţionare. În urma accidentului un om a murit, iar o altă victimă a avut nevoie de şapte operaţii în străinănate pentru a putea merge.