Haos. Tramvaiele şi autobuzele, stăpânite de șoferi și vatmani. RATB nu are control asupra lor

RATB nu poate verifi ca unde sunt mijloacele de transport şi nu îi poate mustra pe şoferii leneşi. Primăria nu a alocat bani de investiţii.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) nu ştie unde sunt autovehiculele atunci când acestea ies pe traseu şi nu poate configura timpii de deplasare în aşa fel încât să nu mai vină autobuze unul după altul în staţii. În plus, şoferii care fac accidente nu au cum să comunice cu autobazele şi cu centrul. Cu alte cuvinte, şefii de depouri nu ştiu mare lucru despre maşini după ce acestea ies pe uşa garajelor RATB. "Lipsa completă a informaţiilor de poziţionare în timp real a vehiculelor duce la imposibilitatea regularizării circulaţiei şi la creşterea întârzierilor faţă de programul stabilit", au explicat reprezentanţii RATB, pentru EVZ. Mai marii Regiei au semnalat problema atât primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, cât şi Consiliului General încă din 2011, dar nu s-a luat nici o măsură. "RATB a fundamentat un program multianual de investiţii care cuprinde, la capitolul material rulant, înlocuirea autobuzelor şi t roleibuzelor cu normă de utilizare depăşită, construcţia de tramvaie noi, precum şi extinderea Sistemului de Management al Transportului Public", au adăugat sursele citate. "Noi am propus şi am cerut bani pentru implementarea sistemului de monitorizare." VIOREL POPESCU, director RATB Drept răspuns, Primăria Capitalei împreună cu aleşii generali au aprobat doar 52 de milioane de lei, în loc de 237,47 milioane de lei, banii ceruţi de RATB pentru investiţii în 2012. Din cauza deciziei luate de consilierii generali împreună cu edilul-şef, e haos în ceea ce priveşte comunicarea dintre baze, şoferi şi vatmani. "În cazul accidentelor, blocajelor în trafic, devierilor din trafic, nu există un mecanism de transmitere rapidă a informaţiilor", au mai precizat şefii Regiei. Nu este controlat nici programul şoferului şi nici ruta maşinilor, pentru că nu există aplicaţie softwere, lucru ce duce la întârzieri. 1.000 de autobuze Mercedes nu vor mai avea garanţie la sfârşitul acestui an. Reperaţiile lor va sărăcii bugetul Regiei "Sunt multe firme căpuşă care trăiesc de pe urma Regiei Autonome de Transport." SORIN OPRESCU, primar general Citiţi şi:

  • CEL MAI MARE ACCIDENT din istoria RATB. Peste 70 de victime vor primi despăgubiri. VEZI reconstituirea| FOTO & VIDEO
  • Accident colectiv de muncă în Pasajul Lujerului, în urma ciocnirii a trei tramvaie: "Vatmanii erau la muncă, iar oamenii mergeau la serviciu"
  • Primăria Capitalei: Tramvaiele implicate în accident au fost modernizate
  • EXCLUSIV EVZ. Capcana morţii din Pasajul Lujerului. Accidentul a fost provocat din indolență