Concernurile Toyota, General Motors şi Volkswagen au comercializat cele mai multe autoturisme, la nivel mondial, în primele nouă luni ale anului. Producătorul japonez are un avans consistent în faţa urmăritorilor săi, dar şi o mare problemă.
Toyota pare să-şi fi revenit la forma de odinioară. Măcar în ceea ce priveşte vânzările (problemele cu rechemările la service au continuat şi în acest an).
Concernul nipon a reuşit să comercializeze cele mai multe autoturisme în primele nouă luni ale anului, notează presa internaţională.
La nivel mondial, Toyota a livrat 7,4 milioane de maşini, performanţă care descrie o creştere de 28% în comparaţie cu intervalul similar din 2011.
General Motors se clasează pe poziţia secundă, cu 6,95 de milioane de automobile comercializate pe toate pieţele. Grupul nord-american a reuşit să-şi îmbunătăţească rezultatul anterior cu numai 6,5 procente.
Volkswagen, cel mai mare producător auto european, s-a plasat pe ultima treaptă a podiumului, graţie celor 6,7 milioane de unităţi vândute până în septembrie inclusiv. Grupul german a înregistrat un spor de aproape 10%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările Toyota ar putea pierde, totuşi, din elan, până la finele lunii decembrie, din cauza reculului înregistrat pe piaţa chineză, cea mai mare a momentului. Analiştii pun această scădere (de aproximativ 15%, în septembrie) pe seama disputei teritoriale dintre Japonia şi China (care are ca subiect câteva insuliţe nelocuite din Marea Chinei de Est).
Anul trecut, Toyota a fost doar al treilea producător auto al lumii, după General Motors şi Volkswagen.