Toyota a lansat un Logan

Toyota Etios, automobilul low-cost asamblat şi, începând de astăzi, comercializat în India aminteşte prin dimensiuni, design şi, oarecum, prin preţ (aproximativ 8.300 de euro) de modelul Dacia Logan. Deocamdată, producătorul japonez nu are în plan vânzarea sedanului Etios în Europa.

Toyota, cel mai mare producător auto la nivel mondial, concurează de astăzi în segmentul maşinilor low-cost, după lansarea modelul Etios, informează "The Wall Street Journal".

Sedanul Toyota Etios este asamblat în India, acolo unde va fi şi comercializat cu un preţ minim de 496.000 de rupii - aproximativ 8.275 de euro, la cursul zilei.

Cu o mie de euro mai scump decât Loganul

Un Logan produs de Renault-Mahindra costă în India minim 433.950 de rupii, adică 7.245 de euro, cu circa o mie de euro mai puţin decât noul model Toyota.

Potrivit "Hidusian Times", Toyota nu intenţionează să exporte Etios pe alte pieţe - cel puţin deocamdată, dar urmează să producă modelul low-cost şi în Brazilia, din 2011.

Dimensiuni aproape identice, cu excepţia portbagajului 

Etios are 4,26 metri lungime, 1,69 metri lăţime şi 1,51 metri înălţime. Oficial, maşina poate primi până la cinci pasageri. Portbagajul este cu adevărat uriaş: 595 de litri.

Spre comparaţie, un Logan are 4,25 metri lungime, 1,74 metri lăţime şi 1,52 metri înălţime. Portbagajul se laudă cu o capacitate de "numai" 510 litri.

Gama de motorizări pregătită pentru gama Toyota Etios va fi alcătuită din două unităţi pe benzină de 1.2 şi 1.5 litri, notează "frontierindia.net".

La dezvoltarea modelului Etios au participat 4.000 de ingineri. Informaţia a fost oferită chiar de preşedintele Toyota Motor Corp., Akio Toyoda, prezent în India pentru acest eveniment.

Se pregăteşte "Sandero"-ul

Alături de versiunea sedan, modelul va fi comercializat ulterior şi ca hatchback - variantă de caroserie în care aduce binişor cu Dacia Sandero.

Pentru a ţine costurile de producţie jos, se spune că Toyota a utilizat mult plastic ieftin la interior, a realizat o izolaţie fonică superficială, a folosit scaune fără pretenţii ergonomice şi a echipat maşina cu un singur ştergător de parbriz. Sună cunoscut (cu excepţia ultimului detaliu), nu-i aşa?

Toyota intenţionează să vândă 70.000 de unităţi Etios în primul an de producţie a modelului.