Singurul segment în care Dacia, deşi are un model, nu este lider devine şi mai echilibrat odată cu lansarea noului Peugeot 208 în România.
După numărul de unităţi comercializate, clasa B – subcompactă – se clasează pe locul al treilea în preferinţele clienţilor autohtoni de maşini noi, după segmentele C şi SUV. În mod tradiţional, Peugeot este unul dintre protagoniştii acestei zone. Noul 208, care va fi lansat mâine, are sarcina de a continua poveştile de succes scrise de vechiul 207 şi de "venerabilul" 206, două modele cu care producătorul francez a concurat generaţii consecutive de VW Polo, Skoda Fabia, Renault Clio sau Ford Fiesta. Ploaie de concurenţi Clasa B – singura în care Dacia, deşi are un model (Sandero), nu deţine şefia – este cea mai disputată (şi echilibrată, ca ofertă) dintre toate segmentele. Alături de protagoniştii tradiţionali, clienţii mai pot alege între Chevrolet Aveo, Citroen C3, Fiat Punto, Hyundai i20, Kia Rio, Mazda2, Mitsubishi Colt, Nissan Micra, Opel Corsa, Seat Ibiza, Suzuki Swift şi Toyota Yaris. Pentru cei cu bugete ceva mai consistente există Audi A1, Alfa Romeo MiTo, Lancia Ypsilon şi Mini. Noul 208 este cu şapte centimetri mai scurt (3,97 metri lungime) şi cu până la 175 de kilograme mai uşor (în funcţie de dotări) decât 207. Peugeot oferă trei versiuni cu motoare turbodiesel (1.4-1.6 litri) şi alte cinci cu motoare pe benzină (1.0 - 1.6 litri). Cel mai puternic 208 (1.6 - 156 CP) are și un sistem turbo.
- Viitoarea generație Citroen C5, produsă de Opel
- Peugeot renunță la un model de tradiție
- Noua și uluitoarea colecție Audi: mașini pentru toate gusturile
- Noul Peugeot 208 este alergic la consum
- Peugeot 208, BMW Seria 3, Mazda CX-5 și Hyundai i30 au primit cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP