Trucuri prețioase pentru șoferi. Top 6 secrete pe care nu le înveți de la instructori

Trucuri prețioase pentru șoferi. Top 6 secrete pe care nu le înveți de la instructoriSursă foto: dreamstime.com

Trucuri de aur pentru șoferi. Instructorii de la școală ne învață regulile de bază, însă niciodată nu ne vorbesc despre trucurile care ne ajută că parcăm mașina mai ușor sau să avem o vizibilitate mai bună.

Trucuri pentru șoferi. A fi conducător auto nu înseamnă să înveți legile de circulație și modul elementar prin care poți face anumite manevre. Experiența ne învață multe, însă sunt unele trucuri pe care nici șoferii experimentați nu le cunosc. Reglarea oglinzilor, repere pentru parcare, rotirea roților, sunt doar câteva elemente importante pentru a te simți încrezător la volan.

1. Reglarea oglinzilor laterale, trucuri pentru șoferi

Marea majoritate a șoferilor nu reglează oglinzile laterale corect. De multe ori, aceștia văd o mare parte din mașină. Acest lucru este o practică greșită, deoarece astfel vei vedea mai puțin din drum și vei avea puncte moarte. Pentru a le elimina, oglinzile laterale trebuie să fie îndreptate spre drum, astfel încât să vedem mașina care circulă în spate.

2. Trucul care ne ajută să ne învățăm cu dimensiunile mașinii

Pentru un începător, este extrem de important să cunoască dimensiunile mașinii pe care o va conduce. Acest truc este valabil și în cazul celor care au condus înainte o mașină de alte dimensiuni. Cel mai bun exercițiu este cu ajutorul unei sticle de plastic, fără dop. Așezăm sticla pe asfalt și mișcăm ușor roata deasupra acesteia, până când auzim un zgomot specific.

3. Parcarea perfectă

În cazul parcării perpendiculare cu spatele, oglinda se dovedește de mare ajutor atunci când vorbim de încadrarea mașinii. Pentru a nu atinge bordura, banda albă care delimitează parcarea trebuie să fie amplasată fix sub marginea oglinzii, paralelă cu aceasta.

În cazul parcărilor laterale, pentru a evita lovirea cauciucurilor de bordură, aveți nevoie de un punct de ghidaj. Atunci când linia bordurii ajunge la baza parbrizului, potrivit cu linia bordului, trebuie să vă opriți.

4. Trecerea cu mașina prin apă

În anumite zone, după ploi abundente, șoferii sunt nevoiți să treacă cu mașinile prin apa care se acumulează pe carosabil. Atunci când te apropii de o baltă, trebuie să reduci, însă nu același lucru îl faci și în cazul în care ai intrat deja în apă. Dacă treci cu viteză printr-o baltă, este posibil ca apa să ajungă în sistemul de alimentare al mașinii și aceasta să se oprească. De asemenea, poate apărea și pericolul acvaplanării. Dacă ai intrat deja cu mașina în apă, nu încetini brusc. Calcă de mai multe ori pedala de frână deoarece, ficțiunea mecanică, determină uscarea apei.

5. Folosirea frânei de mână

La școala de șoferi, ne învață ca după ce parcăm mașina, să tragem frâna de mână. Acest lucru nu este deloc greșit, ci din contră, este o măsură de siguranță. Totuși ea nu se mai aplică și în sezonul rece, fiind posibil ca frâna de mână să înghețe pur și simplu. Tocmai din acest motiv este indicat ca iarna să nu o folosim. Atunci când parcăm mașina, este indicat să o lăsăm în treaptă de viteză sau în modul de parcare, în cazul mașinilor automate.

6. Nu roti roțile în timp ce aștepți un viraj și nici nu lăsa mașina parcată cu roțile înclinate

Marea majoritate a șoferilor au tendința de a roti de volan atunci când sunt în așteptarea unui viraj, ca și cum ar pregăti schimbarea sensului de mers. Acest obicei trebuie evitat din condiții de siguranță. În cazul unei coliziuni bruște din spate, mașina la volanul căreia vă aflați va fi împinsă, inevitabil, către banda spre care sunt îndreptate roțile. Este extrem de important să rotiți roțile doar atunci când vă aflați în mișcare. Nici staționarea cu roțile înclinate nu este o practică sănătoasă pentru autovehicul, putând duce la uzuri mult mai repede. Totuși, în cazul staționării în pantă, este indicat ca roțile să fie puțin orientate spre bordură.

Ne puteți urmări și pe Google News