Cei mai mulţi români au ales şi în acest an să-şi petreacă vacanţa de Crăciun şi Revelion în ţară, în special în zonele montane, însă destinaţiile exotice sunt tot mai căutate, cererea pe acest segment crescând în acest an cu 10%, conform datelor turoperatorilor.
Pentru destinaţii precum Austria, Cehia, Emiratele Arabe şi Israel cererea a fost mai mare cu 15%. Un pachet pentru schi în Austria costă de la 150 euro/persoană, până la 900 euro/persoană. Printre cele mai cumpărate destinaţii de Crăciun se află Parisul (de la 298 euro/persoană), Thailanda (1.100 euro/persoană/7 nopţi), Dubai (1.200 euro/persoană/7 nopţi), Hajduszoboszlo, în Ungaria (150 euro/persoană cu demipensiune şi acces la spa), potrivit datelor Eximtur, citate de Agerpres.
Cei mai mulţi dintre clienţii agenţiei care au dorit o vacanţă în străinătate au ales, de Revelion, Republica Dominicană (între 1.810 euro/persoană şi 2.395 euro/persoană cu avion), Bulgaria schi (între 160 euro/persoană şi 450 euro/persoană cu spa), Roma (între 148 euro/persoană fără transport şi 370 euro/persoană la 4 stele fără transport), Thailanda (de la 1.100 euro/persoană până la 2.500 euro/persoană).
Top cinci destinaţii exotice pentru iarna 2016, vândute de Cocktail Holidays, e dat de Madeira, Zanzibar, Sri Lanka, Thailanda şi Maldive, pentru care turiştii au plătit între 749 şi 8.164 de euro/persoană. Cel mai ieftin pachet pentru Madeira a fost 749 euro/persoană, pentru Maldive a fost de 1.290 de euro, pentru Thailanda 1.484 de euro, iar pentru Zanzibar 1.999 de euro/9 nopţi.
"Am diversificat oferta de vacanţe exotice din acest an, am introdus mai multe chartere de sărbători în Madeira, după premiera de iarna trecută, pe fondul cererii mari din partea turiştilor. Am avut în ofertă Zanzibar, Sri Lanka, Thailanda, am făcut oferte personalizate pentru destinaţii precum Bora Bora şi ne-am bucurat să constatăm că un număr mare de români doresc să înceapă noul an într-o destinaţie însorită", a precizat Dan Goicea, manager Cocktail Holidays, citat de agenţia de presă.
"Pentru Crăciun, foarte căutată a fost destinaţia Laponia, unde turiştii Happy Tour vor putea vizita orăşelul lui Moş Crăciun. Tariful mediu pentru Laponia a fost de 1.700 euro/persoană. Cei care au vrut să petreacă un Crăciun tradiţional au ales destinaţii interne precum staţiunile din Valea Prahovei, Bran sau Păltiniş, pentru care au plătit un tarif mediu de 3.000 lei/persoană. Pentru Revelion, turiştii au optat fie pentru oraşele şi capitalele europene cosmopolite, la un tarif mediu de 500 euro/ persoană, fie pentru destinaţii exotice precum Punta Cana, la un preţ mediu de 2.200 euro/persoană sau Dubai, la 1.000 euro/ persoană", spune Daniela Toncu, Head of Leisure Department la Happy Tour.
Dubai, o destinaţie mai accesibilă
Din ce în ce mai mulți români sunt tentați să-și petreacă vacanța de iarnă în Dubai. Christian Tour, cel mai mare turoperator din România, a anunțat o creștere a destinației cu 25% față de anul trecut, așteptându-se ca până la finalul sezonului să ducă peste 4.000 de turiști în acest loc. "Ce îi atrage pe români la Dubai? Serviciile all-inclusive similare cu cele din Antalya, temperaturile de aproximativ 24 de grade în lunile decembrie – februarie, combinația de sejur relaxant la plajă cu un city-break captivant într-un oraș cosmopolit, plus faptul că se ajunge ușor, cu zboruri directe care durează aproximativ 4 ore", spune compania.
Dat fiind interesul în creştere pentru această destinaţie, Dubai Tourism a inaugurat recent reprezentanța din România, astfel că din data de 14 decembrie, București se alătură orașelor Praga și Varșovia, iar țara noastră devine a treia din regiunea Europei Centrale și de Est unde DTCM este prezent.
“Din păcate, deși există cunoștințe generale avansate vis-à-vis de Dubai, majoritatea românilor cred că acesta este o destinație în primul rând de lux, cu target persoanele cu venituri mari. Sperăm ca, prin suportul nostru, să se schimbe această percepție și să prezentăm Dubai ca o destinație a tuturor, de la “budget” la “top luxury”, de la experiența Burj Khalifa la cea a safariului în deșert, de la hotelurile de 3* stele la cele dintre cele mai opulente. Scopul nostru este să prezentăm cei 8 stâlpi care definesc turismul în Dubai: shopping, gastronomie, evenimente, distracție, cultură (istorie și artă), distracție pentru familii – în exterior (plaje, port, sport și aventură) și hoteluri & spa”, declară Dana Nabeel Abdulla Kamber – Strategic Alliances Manager of Dubai Corporation for Tourism and Commerce Marketing.
Dubai a fost calificat de către MasterCard drept al 4-lea cel mai vizitat oraș din lume, al 3-lea cel mai “rezervat” oraș, conform Booking. Emiratul fascinează și prin parcurile și resort-urile sale, precum Ski Dubai, Parcul acvatic Wild Wadi, KidZania, Acvariul și Grădina Zoologică Subacvatică, Dubai Aquaventure Waterpark, Dolphin Bay, IMG Worlds of Adventure, etc.