Fiecare dintre noi ne facem cumpărăturile la cel puţin unul dintre marile lanţuri de magazine. Însă care dintre ele îi convinge cel mai eficient pe români să-şi cheltuiască banii la ei?
Nemţii de la Kaufland au înregistrat, anul trecut, cele mai mari vânzări comparativ cu celelalte reţele de retail, potrivit estimărilor realizate de "Ziarul Financiar". Astfel, Kaufland a realizat, în 2011, o cifră de afaceri de 1,35 miliarde de euro, în creştere cu peste 20% faţă de anul 2010, conform estimărilor ZF.
Mai mult, Kaufland l-a depăşit, în 2011, pe liderul retailului din România din 1996 încoace, Metro Cash&Carry, care a avut anul trecut afaceri de 1,06 miliarde de euro, în scădere faţă de anul anterior.
Carrefour, al treilea mare retailer din ţară, a reuşit anul trecut să-şi crească vânzările cu aproximativ 5%, până la 1,18 miliarde de euro, în urma deschiderii a încă 30 de magazine.
Kaufland a mizat în strategia sa pe deschiderea de noi magazine, între 2009 şi 2011 reuşind aproape să-şi dubleze re¬ţeaua de magazine, până la 71 de unităţi, mai menţionează ZF.