Topul păcălelilor

Glumele la serviciu diminuează stresul şi favorizează apropierea între colegi, dar cele exagerate vă pot pune în pericol cariera.

Dintre angajaţii americani, 32% au făcut farse sau au fost păcăliţi de 1 aprilie, arată un studiu special realizat de portalul CareerBuilder.com şi preluat de CNN. Dacă demisiile false şi lipirea cu superglue a rechizitelor de birou au rămas în continuare farse preferate, CNN a întocmit un top 10 al celor mai năstruşnice „păcăleli“ întâlnite anul trecut, din care cel puţin jumătate au fost repetate şi anul acesta:

1. În cabina toaletei bărbaţilor au fost plasate o pereche de pantaloni şi una de pantofi, ca şi cum cineva ar fi fost aşezat pe WC. După câteva ore, cineva a sesizat o echipă de securitate care a intrat să vadă dacă nu cumva „ocupantul“ este mort;

2. Bilet de amor trimis unei colege din partea altui coleg;

3. Toate femeile dintr-un birou s-au confesat şefului lor că ar fi gravide, invocând confidenţialitate. Până la prânz, el ştia că toate femeile din subordinea sa sunt gravide, dar nu putea spune nimănui;

4. Folosind numele unui coleg de birou, un alt coleg a sunat compania de electricitate, pe care a anunţat-o că se mută. Seara, colegul păcălit a constatat că nu mai are curent electric;

5. Vendomatul de sucuri de la birou a fost umplut exclusiv cu cutii de bere;

6. Scaunul şefului a fost „lucrat“ astfel încât să cedeze în timpul unei şedinţe;

7. Pe uşa toaletei a fost plasat un anunţ care spunea că „Firma a rămas fără prosoape de hârtie. Folosiţi resursele proprii“;

8. Un coleg a fost apelat prin interfonul firmei spunându-i-se că este chemat la patron, unde s-a şi dus, spre nedumerirea acestuia;

9. Toate, dar absolut toate obiectele din biroul unui coleg, inclusiv tastatura şi monitorul, au fost învelite în mai multe rânduri de hârtie;

10. Casa unui coleg a fost scoasă la vânzare printr-un anunţ la mica publicitate. Farsele, benefice dacă nu sunt... nesărate Aproape jumătate dintre canadieni consideră că farsele la locul de muncă sunt acceptabile şi că râsul este o metodă bună de a elibera din stresul şi presiunile inerente slujbei, arată un sondaj realizat de Harris/Decima înainte de Ziua Păcălelilor.

Acelaşi sondaj mai relevă şi că glumele împinse prea departe pot dăuna chiar grav carierei. Dacă o farsă sfârşeşte prin a costa bani, cu rănirea sau concedierea cuiva, atunci este clar că ea a mers prea departe, arată Reuters.

O treime dintre cei peste 600 de subiecţi intervievaţi au declarat că glumele îi ajută în strângerea relaţiilor cu colegii, dar numai 6% au simţit că umorul este o cale de a se apropia de şefi. Deloc nostime au fost glumele făcute doar pentru a atrage atenţia sau a ieşi din anonimat, numai 2% dintre subiecţi spunând că aprobă acest gen de comportament.