Atunci când vine vorba despre alimentaţia copiilor, părinții cumpără emotional, în vreme ce specialiștii recomandă rațional, conform Top Food Brands, primul studiu care analizează în oglindă tendințele care influențează alegerile celor două categorii. Studiul a fost comandat de Itsy Bitsy, singurul post de radio pentru părinți şi copii, și realizat de compania de cercetare Open-I Research.
Conform Top Food Brands, pentru părinți contează ca brandul să fie sanatos si dorit de copii, în vreme ce pentru specialiști contează atât caracteristicile produsulu, precum proveniența și calitatea ingredientelor folosite, cât și modul de prelucrare.
„Itsy Bitsy este alături de familii de peste nouă ani, timp în care a devenit specialist în preocupările părinților. Cercetăm de un deceniu tipologiile de părinți din România și obiceiurile de consum ale familiilor cu copii și folosim aceste informații la baza producțiilor noastre: programe educative și de divertisment, dar și publicitate pentru părinți și copii. În ceea ce privește alimentația, pentru că aceasta este atât de importantă pentru părinți, am ales doar publicitatea care promovează produse sănătoase pentru familie”, a spus Nadia Tătaru, director general Radio Itsy Bitsy.
Top Food Brands, studiu care pune în oglindă perspectivele specialiștilor (medici, nutriționiști, educatori, specialiști în parenting) și ale părinților, arată diferențele dintre ce recomandă primii și ce ajunge în coșul de cumpărături al familiei.
Din punctul de vedere al experților, liderul este Sanovita, considerat de aceștia cel mai sănătos și de încredere brand de pe piață. Locurile 2 și 3 sunt ocupate de Napolact și Covalact, percepute drept sănătoase, din ingrediente naturale, fără aditivi, mărci de încredere. Și părinții au în topul alegerilor sănătoase categoria produselor lactate, iar primele trei mărci apreciate de aceștia fiind Danone, Nestle și Napolact.
O altă concluzie importantă a studiului este că dacă acum cațiva ani acestea erau opiniile unui segment mai educat și mai informat, preocuparea pentru sănătatea alimentației devine o tendință din ce în ce mai populară, care deja are un impact asupra brandurilor.
„Percepția de produs sănătos și marcă de încredere reprezintă condiții de bază ca un produs să treacă proba atât în fața părinților, cât și a specialiştilor. Totuși, tensiunea cea mai mare a unui părinte modern vine din nevoia de a mulțumi copilul, de a-i cumpăra ce-i place, și dorința de a urma sfatul experților, adică a oferi copilului ceva sănătos, benefic pe termen lung. Întrucât avem de-a face cu un consumator din ce în ce mai atent și cu acces aproape nelimitat la informații, brandurile care vor reuși să rezolve această dilemă, adaptându-se nevoilor şi fiind transarente, vor avea mult de câștigat”, a spus Adina Nica, managing director Open-I Research.
Topul experților a fost realizat pe un panel de 34 de specialiști, iar topul părinților a fost realizat pe un eșantion de 400 de persoane, reprezentativ pentru mediul urban.