Atunci când şeful îl promovează pe colegul tău de serviciu, şi nu pe tine, sau când mărirea de salariu promisă întârzie să apară, ar trebui să-ţi reconsideri comportamentul la locul de muncă, cred psihologii, citaţi de Business Insider.
Fără să-ţi dai seama, o mare parte din obiceiurile pe care le ai la serviciu pot fi complet greşite şi pot încetini evoluţia profesională. Un grup de specialişti în resurse umane au alcătuit o listă cu cele mai frecvente greşeli pe care le fac angajaţii: 1. Nu-şi promovează propria muncă Dacă nimeni nu află despre munca şi realizările tale, va fi extrem de dificil să fii remarcat şi să ţi se mărească salariul. Asigură-te că şeful tău ştie cât de mult ai lucrat pentru a îndeplini anumte sarcini de serviciu şi fă-i cunoscută orice realizare legată de slujba ta, dar care iese din tiparul muncii obişnuite. 2. Sunt prea defensivi În general, oamenii refuză să aibă de-a face cu persoane care se află mereu în defensivă. Dacă eşti aşa, colegii de birou vor evita conversaţiile importante cu tine, vor înceta să-ţi ofere feed-back şi şeful tău va renunţa să-ţi mai dea sfaturi despre cum să evoluezi. Poate părea un cadru fericit, însă acest comportament îţi va distruge relaţiile de care ai nevoie pentru a progresa. 3. Mulţi angajaţi iau decizii pripite Fie că este vorba de o demisie din cauză că şeful ţi-a vorbit urât, fie că accepţi să te angajezi pe un anumit post fără să iei în calcul toate aspectele slujbei, deciziile luate în grabă nu-şi au locul în carieră. Hotărârile pe care le iei în legătură cu locul de muncă au repercursiuni asupra vieţii de cuplu, reputaţiei tale şi calităţii vieţii de zi cu zi. 4. Nu sunt îndeajuns de hotărâţi şi "tupeişti" Chiar dacă crezi că e mai bine să stai în banca ta, dacă nu eşti hotârât şi sigur pe ceea ce vrei, nu vei avea succes. Când ai impresia că o decizie luată de şefi este greşită, sau când consideri că meriţi un salariu mai mare, nu ezita să-ţi expui punctele de vedere, recomandă psihologii. Trebuie, totuşi, să ai în vedere că graniţa dintre un comportament asertiv şi unul impertinent este destul de fragilă. 5. Angajaţii sunt negativişti Trebuie să recunoşti că nu sunt o companie plăcută cei care se plâng mereu de noile proiecte ale companiei, de politica firmei, ori de facptul că cei de la IT repară greu calculatoarele. De asemenea, angajaţii care fac mereu glume nesărate despre colegii de birou creează o atmoseră nepotrivită pentru muncă. 6. Angajaţii mint mult Probabil că te-ai gândit şi până acum că să minţi la serviciu nu e tocmai lipsit de riscuri. Cei acresunt prinşi cu minciuna, oricât de neînsemnată ar fi, îşi pierd automat şi aproape iremediabil credibilitatea, precum şi încrederea colegilor şi a managerilor. 7. Unii sunt veşnic dezorganizaţi Oricât de lipsită de însemnătate în economia muncii ar fi, o promisiune trebuie respectată. Astfel, îţi clădeşti reputaţia de om pe care cei din jur se pot baza şi vei fi prima persoană la care managerii vor apela pentru a rezolva sarcinile importante. 8. Angajaţii sunt prea comozi şi nu folosesc noile tehnologii Chiar dacă pare confortabil să foloseşti tehnici învechite de comunicare, cele cu care te-ai obişnuit, fii sigur că promovare va obţine cineva care este mereu la curent cu evoluţia tehnologică şi dornic să dobândească deprinderi noi. Aşadar, încearcă să opimizezi timpul de lucru căutând pe Google, în loc să apelezi la arhiva bibliotecii, oricât de în vârstă ai fi, spun specialiştii în recrutare.