După ce şoseaua ocolitoare va fi finalizată, maşinile grele nu vor mai avea voie în oraş.
Aşteptată de cinci ani, şoseaua de centură a Timiş oarei este pe cale să se „nască“. Zilele acestea, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri Timişoara aşteaptă avizul favorabil din partea Băncii Japoneze pentru Cooperare Internaţională, pentru ca imediat după aceea Compania Naţională de Drumuri să dea, mai departe, ordinul de începere a lucrărilor.
„Poate fi vorba de zile, maximum o săptămână“, spune directorul adjunct al DRDP, Sorin Lucaci, certificând practic că, în februarie, începe lucrul la centură şi, altfel spus, cel mai târziu în septembrie 2009 TIR-urile şi maşinile grele nu vor mai „călca“ în oraş.
„Acest tronson leagă ieşirile dinspre Timişoara spre Arad pe DN 69, respectiv spre Lugoj, pe DN 6. Odată finalizată centura, vom putea scoate tot traficul greu afară din oraş“, a mai precizat Lucaci. Acest tronson al şoselei de centură va avea cinci puncte de acces, postate strategic: o intersecţie denivelată cu pasaj pe DN 6, un acces la Giarmata Vii, o intersecţie cu drumul care duce la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia“, un acces cu intersecţie pe DJ 691 spre Lipova şi o ieşire spre Arad, pe DN 69, cu intersecţie la nivel. Bonus pentru grabă Proiectarea şoselei de centură a început în anul 1997 cu primul tronson. Finanţarea şi asistenţa tehnică pentru acesta au venit din partea Guvernului Japoniei. Lucrările au început în ianuarie 2003, cu un constructor grec, care însă nu şi-a realizat obiectivele, astfel că în 2006 contractul a fost reziliat, organizându-se o nouă licitaţie pentru executarea lucrării.
Potrivit directorului-adjunct al DRDP Timişoara, Sorin Lucaci, noul constructor, Romstrade, are la dispoziţie 20 de luni pentru asfaltarea celor 12,6 kilometri de autostradă, iar dacă va încheia lucrările cu jumătate de an mai devreme va primi un bonus destul de consistent. Contractul obţinut de compania cu sediul în comuna Adunaţii Copăceni (Giurgiu) este în valoare de aproximativ 19 milioane de euro.
Centura Timişoarei ar putea deveni autostradă. Deşi proiectul iniţial prevedea doar două benzi, câte una pe fiecare sens, săptămâna trecută, administraţia judeţeană a solicitat guvernului lărgirea la patru benzi a centurii de ocolire a Timişoarei. Motivaţia edililor a fost traficul care este în creştere. TAXĂ DE ACCES 100 de lei pentru maşinile de peste 3,5 tone Edilii timişoreani au decis, în şedinţa de consiliu din această săptămână, ca până la finalizarea lucrărilor la şoseaua de centură maşinile de mare tonaj să fie puse la plată consistent. Astfel, toate vehiculele mai grele de 3,5 tone vor plăti dublu faţă de cât plăteau până acum, respectiv 100 de lei pe zi, în cazul în care intră în zonele din Timişoara pentru care există restricţii în acest sens. Banii proveniţi din această taxă vor fi utilizaţi pentru repararea străzilor care se degradează din cauza traficului greu DATE TEHNICE Traseul ocolitoarei > Tronson 1: Calea Lugojului - Calea Aradului 12,6 km (în construcţie) > Tronson 2: Calea Aradului - Calea Şagului (stadiu de proiect - s-a întocmit un studiu de fezabilitate finanţat de Guvernul Italiei, Consiliul Local şi Consiliul Judeţean) > Tronson 3: Calea Şagului - Calea Lugojului (în perspectivă)