Terminal de autobuze de 30.000 de tone, mutat cu cricuri și șine

Terminal de autobuze de 30.000 de tone, mutat cu cricuri și șine / sursa foto: captură video YT

Inginerii chinezi au folosit sute de cricuri hidraulice și șine de cale ferată pentru a muta un terminal de autobuze de 30.000 de tone.

Pentru că au rotit un terminal de autobuze de 30.000 de tone din Xiamen, de 288 de metri, cu ajutorul a sute de cricuri hidraulice și șine de rulare, inginerii chinezi au stabilit un record mondial.

Terminal mutat pentru a face loc căii ferate

Stația de Autobuze de Lungă Distanță Houxi este situată în districtul Jimei din Xiamen, provincia Fujian, China. Autoritățile locale au decis în urmă cu patru ani să mute unul dintre terminalele sale de pe o stradă pe alta pentru a face loc unui nou proiect de cale ferată de mare viteză.

Inginerii au decis că cea mai bună soluție era să rotească structura masivă la un unghi de 90 de grade, una dintre laturile sale înguste servind drept punct central.

Partea îndepărtată a terminalului a trebuit să alunece de-a lungul solului pe o distanță de aproximativ 288 de metri, ceea ce este dificil cu o structură care cântărește 30.000 de tone, adică greutatea a 170 de avioane de pasageri Boeing 737.

Autogara, mutată la 90 de grade

Inginerii chinezi au conceput un sistem care se baza pe șine de rulare orientate corespunzător, pe care terminalul de autobuze urma să alunece, precum și pe 532 de cricuri hidraulice puternice, capabile să ridice structura de la sol și să o susțină în timpul deplasării.

Potrivit publicației Haixi Morning Post, echipa a folosit cricuri speciale care s-au deplasat automat înainte, aducând terminalul cu ele.

Inginerii au împărțit sutele de cricuri în două grupuri, fiecare controlat de un computer, pentru a reduce riscul de eroare umană. Cele două grupuri au alternat, unul dintre ele ridicând clădirea și mișcându-se puțin înainte ca al doilea grup să facă același lucru.

Un terminal care „merge”

Acest lucru a creat o iluzie vizuală în care autogara părea să meargă.

Cricurile hidraulice au funcționat non-stop, deplasând terminalul de autobuze de 30.000 de tone cu aproximativ 20 de metri pe zi. Structura a fost mutată în noua sa poziție în 40 de zile, stabilind un nou record mondial Guinness.

În ultimii patru ani, un videoclip cu mișcarea a făcut înconjurul rețelelor de socializare.

Interesant este faptul că terminalul de autobuz de lungă distanță Houxi ar fi fost construit pentru aproximativ 39 de milioane de dolari în 2015, dar operațiunea de mutare a costat enorm de mult, 7,5 milioane de dolari, scrie odditycentral.