Televizorul românilor, 14% plasmă şi LCD

Peste 14% dintre români au în case televizoare LCD sau cu plasmă, în timp ce 80% au rămas la clasicul televizor cu tub catodic, arată un studiu LG Electronics România. Asta nu-i împiedică pe jumătate dintre cei chestionaţi să anunţe că-şi vor cumpăra, pe viitor, un televizor de ultimă generaţie.

Procentul celor care folosesc un televizor LCD (Liquid Crystal Display) sau cu plasmă (Plasma Display Panel - PDP) este de aproape 14%. Media europeană a celor care au în casă un televizor din noua generaţie este de 17%, conform unui studiu al companiei TNS (Taylor Nelson Sofres). Cei care agreează în număr mare noile tehnologii în materie de televizoare sunt britanicii şi finlandezii. Circa 75% dintre insulari, respectiv 76% dintre nordici, deţin un televizor cu plasmă sau LCD.

Pentru italieni, britanici şi spanioli, televizorul este un accesoriu fără de care nu îşi imaginează viaţa. Media numărului de televizoare pe gospodărie este cea mai ridicată în cele trei ţări. În Italia şi Marea Britanie ea este de 2,72 televizoare pe gospodărie, iar în Spania media este de 2,64 televizoare pe gospodărie.

Vin vremuri bune şi pentru noile tehnologii în materie de televizoare şi în România. Jumătate dintre cei chestionaţi on-line în studiul realizat de LG - 2.700 de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 de ani - au declarat că vor cumpăra în viitor un televizor de înaltă definiţie (High Definition - HD), bazat fie pe tehnologia LCD, fie pe cea cu plasmă. Ambele tehnologii au puncte forte. LCD-urile au o durată de viaţă mult mai lungă, iar plasmele redau imaginile la o calitate superioară.

Piaţa românească de televizoare LCD şi cu plasmă ar putea atinge 500.000 de unităţi la sfârşitul acestui an, faţă de 200.000 anul trecut.