Cele şase titluri sunt înscrise în competiţia festivalului, alături de alte 17 spectacole.

Pe afişele lor regăsim avertizarea „spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani“, alături de numele unor companii de scenă precum Teatrul Mic, din Bucureşti, sau Compagnie Europ-Artes Paris. Ce au ratat tinerii ţinuţi acasă de părinţii grijulii? În general, limbaj licenţios în „Chat“, de Ştefan Caraman (regizat de Dan Vasile, la Teatrul 11 Buni, Piatra-Neamţ), „Fuck You, Eu.Ro.Pa!“, de Nicoleta Esinescu, montat de Alexandra Badea (Compagnie Europ-Artes Paris) sau imaginea unui posterior gigant, filmat în close-up, în „Re: Re: Re: Hamlet“, de Radu Apostol, conceput în cadrul programului Bulandra Underground – Blog the Theatre.

Două piese de Gianina Cărbunariu

Unul dintre cei mai apreciaţi dramaturgi tineri ai momentului, Gianina Cărbunariu, are două titluri pe care adolescenţii sub 16 ani sunt sfătuiţi să le evite: „Stop the Tempo“, un spectacol de Anton Korenci (în limba slovacă, tradus la căşti) şi „Poimâine alaltă ieri“, montat de Cărbunariu la Teatrul Mic, din Bucureşti.
 
Al şaselea spectacol cu „interdicţie“ vine de la Teatrul „George Bacovia“, din Bacău, „Ploaia care nu încetează“, scris şi regizat de Theo Herghelegiu.

De ce teatrul contemporan a devenit un „must have“ al ultimelor ediţii ale festivalului o explică directoarea Teatrului Naţional din Timişoara, Adriana Hausvater, în caietul-program: „Pentru că textul nou de teatru se identifică cu starea actuală a lumii în care trăim. Pentru că dramaturgia clasică – luată ca atare – nu mai răspunde nici artiştilor, şi nici publicului. Teatrul românesc azi înseamnă aceşti rebeli decenţi sau indecenţi, politicoşi sau nepoliticoşi“.