Cele mai importante două drumuri din România vor fi modernizate, urmând ca șoferii care le traversează să suporte costurile.
Deși ambele sunt proiecte realizate din bani publici și nu cu fondurile constructorilor, circulația pe Autostrada București – Pitești și București - Constanța va fi taxată, începând de anul viitor sau din 2016. Statul va moderniza cele două autostrăzi și va realiza inelul de pe Centura de Sud a Capitalei prin concesiune. Lucrările vor costa 250 de milioane de euro, a spus, ieri, Narcis Neaga, director general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR).
„Taxarea ar putea începe înainte de construcția inelului pe A2. Propunerea noastră a fost să înceapă după reabilitare”, a spus Neaga, în cadrul unui eveniment organizat de Ziarul Financiar. Ulterior, printr-un comunicat al CNADNR, șeful instituției a precizat că taxarea va fi la latitudinea constructorilor. Potrivit oficialilor companiei, lucrările de reabilitare la autostrada A1 implică înlocuirea asfaltului, a parapetului (garduri pentru animale), refacerea marcajelor, semnalizarea verticală.
„În iunie se semnează contractul pentru Comarnic – Brașov”
În toamna acestui an ar putea fi semnat contractul de concesiune pentru modernizarea celor două autostrăzi. Până acum, există patru ofertanți cu care CNADNR a purtat discuții.
Înainte de aceasta, Neaga spune însă că vor demara construcțiile la una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură: autostrada Comarnic-Brașov: „În iunie vom semna contractul pentru Comarnic - Brașov”. La 30 de zile de la semnare ar urma să înceapă și lucrările.
Până acum, o piedică a fost obținerea finanțării, a speculat presa, însă șeful CNADNR susține că există patru instituții de credit pregătite să susțină această lucrare.
În schimb, pentru a începe investiția este nevoie și de avizul Eurostat care, dă garanții șeful CNADNR, va veni tot luna viitoare.
În decembrie 2013, asocierea Vinci-Strabag-Aktor a fost desemnată câștigătoare pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov.