Reduceri de preţ şi finanţări cu dobândă 0% sunt metodele prin care importatorii de autovehicule noi încearcă să-şi menţină vânzările.
Modificarea taxei auto în forma impusă de guvern, adică aplicarea unor sume mai mari în cazul maşinilor noi, îi determină pe producătorii auto să caute soluţii. Cum nici programul de înnoire a parcului auto nu va fi extins la 100.000 de autoturisme, aşa cum cer producătorii şi importatorii, singura variantă care le rămâne este introducerea unor promoţii şi oferte care să le revigoreze vânzările. „Vom ţine cont de ceea ce ne permite bugetul, iar bugetul permite 40.000 de maşini finanţate pentru «Rabla»“, susţine ministrul mediului, Attila Korodi.
Producătorul autohton Dacia a anunţat chiar ca ofertă preţul taxei de înmatriculare pentru cei care vor să cumpere un Logan diesel, iar Opel şi-a făcut propriul program „Rabla“, prin care oferă reduceri de aproximativ 1.000 de euro pentru cumpărarea unui Astra Clasic şi casarea unei maşini vechi. Cel mai des folosite oferte de producători sunt reducerile de preţ, includerea unor dotări suplimentare în preţul de bază al autoturismului sau dobânzi promo- ţionale în cazul finanţărilor de tip leasing. Promoţii, tot anul
„Ofertele pot fi o soluţie pentru a ne menţine vânzările, însă sper că taxa auto nu va rămâne la nivelul propus de guvern“, ne-a declarat vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe. Mărcile bine vândute în România, ca Renault, Volkswagen sau Skoda şi-au obişnuit deja clienţii cu reduceri. Ofertele cele mari au venit în ultima perioadă de la branduri precum Seat sau Kia, care încearcă să se impună pe piaţă. Reprezentanţii producătorilor susţin că ofertele pentru acest an nu se vor opri aici, mai ales în contextul modificării taxei pentru prima înmatriculare. În plus, aceştia ne-au declarat că vor fi obligaţi permanent să vină cu oferte noi pentru a menţine vânzările la cote ridicate.