În Coreea de Sud, evenimentul nupțial este o instituție în sine, astfel încât și lista invitaților trebuie să fie pe măsură. Dacă mirii nu au destui prieteni, rude și cunoștințe, există agenții care oferă persoane închiriate să asiste la nuntă și să împărtășească cu protagoniștii ceremoniei cele mai frumoase moment.
“În timpul sezonului nunților în țară, particip la două-trei nunți pe zi”, spune Kim Seyeon, studentă care asistă regulat la astfel de evenimente în schimbul banilor. Rolul jucat de ea este de prietenă a unuia dintre miri. Potrivit unei agenții care asigură invitați contra cost la nunți, este o practică ce datează de la sfârșitul anilor 1990. Coreenii pot recurge în prezent la falși părinți, frați și surori la nuntă.
Kim spune că a asistat la circa 70 de ceremonii nupțiale în ultimul an și jumătate, primind echivalentul a 20 de dolari de fiecare dată. În 2008, conform Korea Times, persoanele angajate să participe la acest tip de evenimente erau plătite cu 20.000 — 30.000 de woni la fiecare prezență, adică între 14 și 21 de euro. Este o sursă de venit suplimentară pentru studenți și tinerii funcționari, care fac acest lucru în afara serviciului.
Cei mai buni clienți sunt viitoarele mirese. “Oamenii nu vor să dea impresia că nu au prieteni. O mireasă angajează adesea falși invitați când nu are tot atâția ca viitorul soț — și invers — fiindcă numărul de invitați la nuntă reflectă puterea și prosperitatea familiei”, afirmă Lee Mi-young, directorul unei agenții.
Conceptul este cunoscut și în Japonia, după cum arată un reportaj al agenției Reuters din 2009. În arhipelagul nipon clienții îi plătesc aproape 200 de dolari unui necunoscut care să vină la masa lor la nuntă. Sunt oferite și alte servicii, ca dansul sau cântatul, dar și redactarea unui discurs în cinstea mirilor.
În Statele Unite, o domnișoară de onoare la cerere și-a împărtășit experiența pe site-ul Refinery29. Ea spune că a lucrat într-un an cu 30 de mirese, ajutându-le cu organizarea și ceremonia.