Tacticile folosite de cei bogaţi pentru a ascunde adevărul

În era informaţiei, fiecare tranzacţie "lasă urme", fie la retaileri, instituţii de stat sau bănci, care, combinate cu internetul, fac aproape imposibilă ascunderea detaliilor vieţii personale a individului.

Propagarea de informatii false devine în tot mai mare măsură principala modalitate la care apelează persoanele bogate şi celebrităţile pentru a-şi feri viaţa personală de atenţia publicului, potrivit unei analize Bloomberg. Confuzia, de bază "Bogaţii angajează consultanţi în securitate personala care combat adevărul cu torente de informaţii false - poveşti despre locuinţe care nu au fost cumpărate niciodată sau destinaţii de vacanţă de care "subiectul" nu s-a apropiat niciodată - în speranţa că vor reuşi să camufleze adevărul", mai notează Bloomberg. "Singura metodă de a preveni într-adevar o intruziune în viaţa privată este să ştergi totul cu buretele şi să îţi creezi o nouă identitate", crede Jeremy M. Kroll, cofondator al K2 Global Consulting, firmă specializată în astfel de servicii. Pentru cei mai mulţi, această variantă iese categoric din discuţie, "cea mai realistică metodă de securitate fiind confuzia", consideră preşedintele Insite Security, Christopher Falkenberg. Singura apărare este deturnarea Falkenberg, chiar detaliază: "Dacă cineva este îngrijorat că a apărut o poză cu locuinţa şi adresa sa, acesta poate inunda internetul cu alte 18 poze şi adrese care, combinate cu tehnicile de optimizare a motoarelor de căutare, pot fi propulsate în topul rezultatelor căutărilor online, "îngropând" informaţia reală, explică el. "Pe internet, nimic nu poate fi şters şi singura apărare este deturnarea", spune expertul în confidenţialitate Frank Ahearn. Falkenberg si Ahearn notează că au practicat astfel de strategii pentru anumiţi clienţi. O altă tactică folosită de bogaţi pentru a ascunde adevarul este derularea oricarei tranzacţii prin companii paravan sau "SRL-uri", practică deja comună nu numai în rândul celebritatilor, ci şi companiilor şi oamenilor de afaceri care vor să evite întrebările incomode.