Sprijinit de Google, Facebook şi Yahoo, Internet-ul e singurul medium ce are creştere
Chiar dacă ne-am aflat în an electoral, iar unele producţii TV locale s-au bucurat de audienţe peste aşteptări, pentru al patrulea an consecutiv s-a înregistrat o scădere a investiţiilor de publicitate în media. Cel mai mare declin îl resimt ziarele, în special tabloidele, care, în trecut, se aflau în topul cheltuielilor de publicitate. Cu doar trei luni înainte de sfârşitul anului, previziunile Zenith pentru piaţa de publicitate din România nu sunt încurajatoare. Compania, una dintre cele mai puternice agenţii de comunicare şi parte a reţelei internaţionale ZenithOptimedia, dezvăluie că, în condiţiile instabilităţii politice, care se reflectă acut în economie, şi în condiţiile unui consum încă în scădere, anul 2012 marchează o uşoară reducere a investiţiilor în media. Şi în acest an, favoritul pieţei de publicitate este TVul, unde se îndreaptă cea mai mare parte a banilor - 64%. Singurul medium ce continuă să crească rămâne Internet- ul, dar meritele le revin marilor jucători - Google, Facebook şi Yahoo. Nici alegerile locale n-au favorizat piaţa outdoor, investiţiile din perioada electorală înregistrând o scădere de 4% faţă de anul anterior. 64 la sută dintre investiţiile în publicitate din media se îndreaptă către televiziune. Ca şi în anii anteriori, TV-ul adună mai mult de jumătate CITIŢI ŞI:
- Viitorul presei quality încape în buzunarul unui tabloid