SUV-ul corect

SUV-ul corect

Honda CR-V este un vehicul 4x4 de life-style, in care te simti si arati bine.

Pana de curand, Honda CR-V arata un pic mai bine decat un cufar stravechi de care, nu se stie prin grija cui, s-au atasat patru roti. Neindoielnic unul strasnic, care ar fi continuat sa se deplaseze fara nicio problema mult dupa ce nevoia de nou i-ar fi dat ghes sa incerce si altceva pana si celui mai chibzuit proprietar.

Honda domina de ani buni, impreuna cu ceilalti producatori niponi, topurile de satisfactie a consumatorului, iar acesta este unul dintre motivele pentru care a si vandut cateva milioane de CR-V-uri.

Noua generatie a SUV-ului compact, mai aratoasa, isi propune sa intre in atentia grupului de clienti pentru care imaginea este importanta. Altfel nu se explica atentia pentru proportii, prezenta tuselor sportive si micile trucuri de design - vezi partea vitrata laterala, forma hayonului, dimensiunea si desenul jantelor - care "ajuta" CR-V-ul sa semenene mai mult cu un hatchback urias, atos, decat cu un SUV dezvoltat si greoi.

Prestatia rutiera confirma aceasta perceptie. Honda se asaza autoritar pe sosea la drum lung, numai un usor suierat la vant (probabil din cauza oglinzilor mari, altfel foarte utile in trafic) tulburand atmosfera din habitaclul foarte incapator.

Situatia se mentine si pe viraje, acolo unde directia bine ajustata si reglajul mai rigid al suspensiilor, care nu permite miscari ample ale caroseriei destul de inalte, ajuta la pastrarea masinii pe trasa aleasa de sofer.

Daca se rupe aderenta, sistemul VSC (echivalentul ESP-ului), prezent in echiparea standard, intervine discret pentru corectarea traiectoriei. Exista si un neajuns - denivelarile scurte nu sunt atat de bine filtrate, compromitand confortul deosebit de ridicat.

Consum in limite rezonabile Masina din test a fost dotata cu un motor pe benzina de 2.0 litri si 150 de cai-putere, suficient de puternic si indeajuns de discret cu consumul, chiar si "penalizat" de tractiunea integrala si de cutia de viteze automata.

In conditii normale, puterea se transmite 80a catre rotile din fata. Atunci cand creierul electronic al masinii detecteaza pierderea aderentei, puntea spate primeste un surplus de forta. CR-V nu este este insa un vehicul de off-road autentic, ci, mai degraba, un foarte reusit SUV de life-style.

Ne puteți urmări și pe Google News