Ikea a mobilizat cateva zeci de mii de romani care au blocat soseaua Bucuresti-Ploiesti.
Concernul suedez a incasat peste un milion de euro in cele patru zile de cand a deschis magazinul.
Familii, pusti de liceu, oameni saraci, cupluri imbracate ca de petrecere, toti au devenit egali in fata magazinului Ikea si s-au asezat cuminti la coada. In orice moment al zilei, cateva sute de persoane au asteptat sa intre in magazin. Clientii petreceau in jur de 10 minute la coada, fiind asteptati de un clovn cu baloane si un taraf de muzicanti.
12.000 de clienti in patru ore
Aglomeratia incepea inca de pe drumul catre magazin. Pe soseaua Bucuresti-Ploiesti s-a circulat cu greutate pana spre orele serii. Zeci de soferi au asteptat cuminte in coloana de cativa zeci de metri, ca sa intre in zona comerciala Baneasa de la marginea Bucurestiului. Cu putin noroc se gasea si un loc in parcare.
Ieri, in numai patru ore de la deschidere, peste 12.000 de persoane au trecut pragul magazinului, depasind numarul de vizitatori inregistrat miercuri, cand a avut loc inaugurarea. „Sunt mult mai multi clienti astazi decat am avut in fiecare dintre cele trei zile de la lansare. In total, am adunat deja in jur de 55.000 de vizitatori”, a declarat Mihalea Muresan, director de marketing al companiei Ikea.
Vanzari-record in primele zile
Chiar daca astazi magazinul va fi deschis pana la ora 18.00, angajatii magazinului se asteapta la un val la fel de mare de vizitatori. Romanii nu s-au multumit cu privitul, ci au cumparat de la umerase pana la mobilier.
Vanzarile au inregistrat o cifra-record inca din prima zi, cand s-au cumparat produse de circa 350.000 de euro. „Pana la aceasta ora (n.r. - sambata, ora 14.00) am inregistrat o cifra de vanzari de un milion de euro. Clientii s-au indreptat in mare parte catre produse de decoratiuni deoarece sunt mai usor de transportat, dar am vandut si un numar mare de obiecte de mobilier”, afirma Mihaela Muresan.
Clientii s-au adaptat repede la modelul suedez de a cumpara mobila. Asa ca s-au inarmat cu creion, caietel si rigla si au dat iama prin magazin. Pe culoarele dintre produse, abia te puteai misca.
Dumitru Petre, inginer, a venit la Ikea sa vada ce ar putea achizitiona pentru camera de zi. „Deocamdata nu cumpar, insa m-ar interesa o mobila de sufragerie. Ma asteptam la ceva mai mult decat am gasit”, a spus vizitatorul.
Atrasi de marca
Altii au plecat din magazin cu cosul plin si satisfacuti de ceea ce au gasit. Este si cazul Ionelei Sterea si a lui Andrei Balas, ambii de 28 de ani. Cuplul a dorit sa-si amenajeze baia inainte de casatoria din vara si a cheltuit 400 de lei noi.
Am luat o oglinda, un suport pentru prosoape, un sistem de iluminat, dar si obiecte de decoratiuni interioare”, spune Ionela. „Suntem foarte multumiti, s-au ridicat la nivelul asteptarilor. Au lucruri practice si inovatoare. Cunosteam din alte tari marca Ikea si am asteptat cu mare nerabdare sa vina si la noi. De aceea am venit asa repede, chiar daca stiam ca o sa fie balamuc”, completeaza Andrei.
„Este mai aglomerat decat am crezut. Mi-au placut mai multe piese pe care le-am vazut aici, mai ales masutele pentru cafea, insa nu cred ca voi cumpara ceva astazi”, Gabriela Marcu, studenta.
Analistul economic Ilie Serbanescu considera ca isteria Ikea se datoreaza renumelui capatat de firma suedeza si crede ca multi romani si-au blocat in ultima perioada achizitionarile de mobilier in asteptarea suedezilor.
„E posibil ca multi sa fi stagnat pentru o perioada orice demers de a-si cumpara mobila, in perspectiva intrarii companiei Ikea pe piata romaneasca. In plus, cred ca este si „legenda” care exista in legatura cu compania suedeza, produsele lor dandu-ti impresia ca poti si singur sa-ti mobilezi casa”, afirma Ilie Serbanescu.