Deși se spune că românii nu au bani, cifrele concrete contrazic acest „stereotip”. Peste 70 de milioane de lei au scos românii din buzunar anul acesta de Black Friday.
În cele 24 de ore ale evenimentului Black Friday au fost plătiți online peste 198 de milioane de lei, mai mult cu 26% în comparație cu 2018. Peste 22% dintre tranzacții au fost în rate, în timp ce 34% cu un singur click, scrie Rador.
Valoarea totală a volumelor tranzacționate online a ajuns la 198,02 milioane de lei, mai mult cu peste 26% față de anul trecut, când s-au înregistrat aproximativ 157 milioane de lei. Numărul de tranzacții a ajuns la 338.229, mai mult cu peste 43% față de anul trecut.
Minutul de aur a fost 07:28 cu 2.140 de tranzacții, în timp ce media tranzacțiilor pe minut a fost de 310. Valoarea medie a coșului de cumpărături a fost de 572 lei, iar al celui în rate de 1.018 lei
Românii au cumpărat online în rate în valoare de peste 77,29 milioane de lei, cu 33% mai mult față de anul precedent și cu o pondere de 39% în totalul volumelor. Numărul de tranzacții procesate cu rate până la miezul nopții este de 75.909, în creștere cu 26 % și cu o pondere de 22,44 % în totalul tranzacțiilor.
Numărul total de tranzacții cu plata cu un click a fost de 115.915, în creștere cu 25% și cu o pondere în total tranzacții de 34,3%. Valoarea medie pe tranzacțiile cu un singur click a fost de 713 lei. S-au cumpărat produse IT&C – peste 46,75% din totalul tranzacțiilor, eTail – peste 34,25% din totalul tranzacțiilor, servicii – peste 8,90% din totalul tranzacțiilor.