SUME URIAȘE din SPONSORIZĂRI pentru PATRONUL Untold. VEZI cât a DAT Emil Boc

Bogdan Buta, patronul festivalului Untold a obținut bani frumoși din sponsorizări de la operatori privați cât și din bani publici (Primăria Cluj Napoca), ajungând datorită succesului de la ediția a doua la circa un million de euro per sponsor.

Pentru a obține acești bani, Buta s-a jucat cu concurența între jucătorii din industrii, după cum urmează: Kaufland a fost amenințat cu Lidl, Telekom cu Orange, BT cu BCR, astfel încât sponsorii de anul trecut au continuat și-n cadrul ediției de anul acesta, scrie ziardecluj.ro.

Potrivit surselor citate de jurnaliștii clujeni, sumele obținute de Buta din sponsorizări sunt următoarele: de la  Kaufland - 1.000.000 euro, TELEKOM - 1.000 000 euro, URSUS - 1.000.000 euro, Banca Transilvania - 500.000 euro iar edilul Clujului, Emil Boc a oferit drept sponsorizare:Parcul Central (8000 de euro) și Sala Polivalentă (20000 de euro).

Astfel, fără bilete vândute la festival,  Bogdan Buta, prin entitățile sale - SRL-uri și ONG-uri - a încasat 3,5 milioane de euro din sponsorizări.

Sumele sunt șocante, fiindcă nimeni din industria de publicitate nu înțelege care este cu adevărat ROI-ul pentru fiecare brand.

”O campanie bună de tot pe televiziuni, campanie care încă rămâne extrem de eficientă, duce un brand la cheltuieli de 70 000 de euro pe lună. Dacă ai cash să negociezi pe un an cu media, faci campanii foarte bune și la 50 000 de euro. Este incredibil să aud despre astfel de cifre. Unii directori de marketing și aici mă refer  la cei de la Kaufland și Ursus s-au tâmpit de cap. Pai, hai să înțelegi mai bine dimensiunile. La rebrandingul Cosmote în Telekom, campanie uriașă ca încărcătură  s-au tocat 2,2 milioane de euro. Iar Telekom a spart 1 milion pentru 4 zile. Oricât mi-ar explica oricine, sunt bani aruncați pe geam”, a declarat un jucător din rândul  agentiilor de media-buying din București.