Grupul american General Motors Co vrea să relanseze vânzările de automobile de lux marca Cadillac şi până în 2020 are de gând să cheltuie 12 miliarde de dolari pentru a dezvolta opt noi modele, a declarat luni directorul acestei mărci, Johan de Nysschen, scrie Agerpres.
Cadillac se va concentra pe segmentul crossover sport utility vehicle a precizat Johan de Nysschen la salonul auto de la Detroit. În prezent Cadillac are doar un astfel de model, SRX, în timp ce rivalul BMW are cinci şi Audi are trei astfel de modele. Johan de Nysschen a spus că la linia de modele Cadillac vor fi adăugate trei SUV-uri, dintre care două imediat sub mărimea SRX şi unul peste.
Investiţiile avute în vedere de GM pentru divizia sa de lux vin în condiţiile în care vânzările Cadillac pe piaţa din SUA au scăzut cu 6,5% anul trecut. Numărul de autovehicule Cadillac vândute în SUA sunt la jumătate din ceea ve vând rivalii BMW AG şi Mercedes-Benz pe aceeaşi piaţă.
GM încearcă să relanseze Cadillac de peste un deceniu însă marca a pierdut teren la începutul anilor 2000 iar când GM s-a apropiat de faliment în 2009 multe noi modele au fost amânate şi chiar anulate.